הדור הראשון של פולקסווגן שירוקו, מכונית הקופה המבוססת על פלטפורמת הגולף, הוצג לראשונה ב-1974. הדור השני של המכונית הוצג ב-1982 והתבסס על הפלטפורמה של קודמו, אך הציג עיצוב עדכני, יעילות אווירודינמית ומנועים חזקים יותר. ב-1983 החלה פולקסווגן בשיווק גרסאות מיוחדות לדגם: GTS ו-GTX, כאשר הראשונה הייתה בעיקרה גרסה מעוצבת ומאובזרת של המקור, שהאביזר הבולט בה היה הספויילר השחור במרכז דלת המטען. השנייה הייתה הגרסה החזקה ביותר של הדגם בזמנו (עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.8 ליטר 16 שסתומים, 139 כ"ס ו-208 קמ"ש מרביים). אגב, שני הדגמים היו הראשונים להציע אנטנה ממורכזת בקצה הגג.

עכשיו, לרגל חגיגות ה-30 להצגתה של אותה GTS, שקדה פולקסווגן על גרסה מודרנית המבוססת על פולקסווגן שירוקו הנוכחית (דור שלישי). בכוונת היצרנית להציג את המכונית בתערוכת 'אוטו מוביל' (AMI) הנערכת בימים אלה (2-10 ביוני) בליפציג, גרמניה.
הבסיס לגרסת ה-GTS של האלף השלישי היא השירוקו 2.0 ליטר (210 כ"ס) המוכרת עם תיבת הילוכים ידנית. כאשר צמד פסי מרוץ שחורים עוברים לאורך מרכז המרכב (החל ממכסה המנוע דרך הגג ועד לדלת תא המטען), פגושים שעוצבו במיוחד כמו גם חישוקים תואמים, הם עיקר השוני בין הדגם הרגיל לגרסת ה-GTS. מראות בצבע אדום ותגי GTS הפזורים בחוץ ותוך בתא הנוסעים, משלימים את שינויי העיצוב בין הגרסאות הרגילות ל-GTS המודרנית.
כרגע אין תוכניות ייצור לשירוקו GTS, והרכב אמור לשמש בעיקר כמקדם תדמית של היצרנית. אך כמו במקרים דומים וזה לא חדש – אם יהיה ביקוש, גם יהיה מי שיספק אותו...