רנו אלפין A110-50 קונספט
על החייאת מותג העבר של רנו, אלפין (Alpine), כבר סיפרנו לכם, ואפילו יותר מפעם אחת. כעת מתקבל האימות הסופי, עם הצגתה של רנו אלפין A110-50 קונספט לכבוד מלאות 50 שנה לשם הותיק. ואם היא נראית לכם מוכרת, זה בגלל שהיא דומה במיוחד למכונית קונספט קודמת, רנו דזיר (Dezir) החשמלית שהוצגה בתערוכת פריז 2010. לציון חמישה עשורים למותג הצרפתי שנרכש על-ידי רנו בשנות ה-70', הציגו המעצבים פרשנות חדשה לאותה מכונית קונספט בגרסה ספורטיבית במיוחד, עם מאפיינים שתואמים יותר לאלה של אלפין A110 ברלינט (Berlinette) המקורית. מה שבטוח זה שהיא נראית ונשמעת מצוין.

אולי תתקשו לראות את הדמיון בין המקור למחווה, למעט הצבע המקורי, אבל המעצבים השתדלו להשתמש בכמה שיותר מאפיינים מהאגדה, כמו קשתות הגלגלים ופתחי כניסת האוויר. חוץ מזה, יש לה חישוקי 21 אינץ' ושילובים של פנסי LED – כיאה לכל מכונית קונספט מודרנית. מבפנים, יש לה מאפיינים ספורטיביים במיוחד ומוטי מרוצים עם הרבה שחור, סיבי-פחמן, מוטות חיזוק והגה שבמרכזו מסך המציג מידע על המכונית.
האלפין קונספט מבוססת על רנו מגאן טרופי (Trophy), ויש להן בסיס גלגלים זהה של 263 ס"מ. אבל שאר המידות קרביות הרבה יותר: אורך של 433 ס"מ, רוחב 196.1 ס"מ וגובה 123 ס"מ (לעומת: 430 ס"מ, 184 ס"מ ו-144 ס"מ בהתאמה). היא מונעת על-ידי מנוע V6 של רנו בנפח 3.5 ליטר שמספק 400 כ"ס ו-43 קג"מ ב-6,200 סל"ד. המנוע, שיושב בחלקה האמצעי-אחורי של המכונית, מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים בעזרת תיבת הילוכים סיקוונסיאלית בעלת שישה יחסים. רנו לא מפרסמת נתוני ביצועים, אבל עם משקל כולל של 880 ק"ג בלבד, נשמע שיש פוטנציאל לא רע. רנו מוסיפה ומספרת על כך שעל-מנת להגביר את ההנעה מהנהיגה ולחבר בין הנהג למכונית, היא נטולת עזרים כמו בקרת אחיזה או אפילו ABS.
רנו אלפין A110-50: האגדה חוזרת? (וידאו)
צילום: מנהל

באותה נשימה, רנו גם מודיעה חגיגית על הצטרפותה המתוכננת של המכונית לקו הדגמים העתידי שלה, ללא פירוט אם מדובר בדזיר החשמלית או ב-A110-50 הספורטיבית.