קאדילק XTS
ספינת הדגל של קאדילק, ה-XTS, הוצגה בתערוכת לוס אנג'לס לפני כחצי שנה, אבל רק כעת, לקראת שיווקה של המכונית בארה"ב, מפרסמת היצרנית גלריית תמונות מלאה של המכונית. החלטנו לנצל את ההזדמנות ולהציגה באופן מלא.

קאדילק XTS, היא מחליפתה של ה-STS וה-DTS גם יחד וככזו היא מתיישבת במשבצת הבכירה ביותר של המותג כשמדובר ברכב נוסעים. מידותיה של המכונית מעט מוזרות; מצד אחד היא נמתחת על פני 513.1 ס"מ, קצת יותר מ-S קלאס, מצד שני היא מציעה בסיס גלגלים של 283.7 ס"מ, מעט יותר מסדרה 3 של ב.מ.וו. מדובר בבסיס גלגלים קצר בלמעלה מ-10 ס"מ ביחס ל-STS וה-DTS אותן היא מחליפה, ואף קצר יותר מה-CTS המוצבת מתחתיה. רוחבה עומד על 185.2 ס"מ (כס"מ אחד יותר מה-STS, אבל כ-5 פחות מה-DTS) והגובה על 151 ס"מ (5 ס"מ יותר ביחס לקודמותיה).
בקאדילק מבטיחים מרחב פנימי עצום וכהשוואה מביאים את נתוני המידות של מכוניות היוקרה הגרמניות. כך למשל: מרווח הרגליים לנוסעים מאחור גדול במקצת מאלו שבמרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6; או תא מטען גדול (509 ליטר) מזה של אודי A8 וב.מ.וו סדרה 7, ושווה בגודלו לזה של מרצדס S קלאס.
קאדילק XTS: גלריה מלאה וכל הפרטים
צילום: מנהל

העיצוב של ה-XTS דומה עד זהה למכונית הקונספט שנשאה את אותו שם והוצגה בתערוכת דטרויט 2010. היא נראית כמו גרסה בוגרת ועגלגלה יותר של ה-CTS וה-ATS. מבפנים ניתן לראות שילובים של עור ועץ עם צורות כלליות שנוסכות תחושת מרחב, למשל עם פתחי האוורור הרחבים. היא תשווק עם חישוקי 19 אינץ' כסטנדרט או 20 אינץ' כאופציה.
ה-XTS תכלול רשימת אבזור מכובדת, כמו מערכת ה-CUE שמצויה גם בדגמים האחרים ומשלבת מידע, שמע, הפעלה קולית וכו'. מערכת ה-CUE תוצע כסטנדרט בכל רמות הגימור. כמו כן יוצעו גם מגוון מערכות עזר ובטיחות כמו מערכת שמתריעה על סכנות על-ידי רטט באחד מצידי כיסא הנהג, בהתאם לכיוון ממנו מגיעה הסכנה. כמוה, גם מערכת לאזהרה בעת סטייה מנתיבים, אזהרה לקראת התנגשות ואזהרה מפני נקודות עיוורות, יהיו סטנדרטיות ברמות הגימור הבכירות ואופציונליות בגרסאות הבסיס.
קאדילק XTS: גלריה מלאה וכל הפרטים
צילום: מנהל

בשלב ראשון קאדילק XTS תוצע עם מנוע אחד: V6 בנפח 3.6 ליטר שמספק 304 כ"ס ו-36.2 קג"מ ב-5,200 סל"ד. למנוע תשודך תיבת 6 הילוכים אוטומטית שתעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים או לכל הגלגלים, בהתאם לגרסה. בינתיים קאדילק אינה מפרסמת נתוני ביצועים, אבל מצהירה על נתוני צריכת דלק ממוצעים של 9.5 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית ו-9.3 ק"מ לליטר בהנעה הכפולה.

המכונית תיוצר בקנדה ושיווקה בארה"ב יחל בשבועות הקרובים. תג המחיר שנקבע עומד על כ-45,000 דולר, שהם כ-173,500 שקלים לפני מסים. במונחים אמריקניים מדובר במציאה, כשהיא זולה יותר מרוב הגרמניות שהוזכרו כאן בתחילה. אלינו היא צפויה להגיע לקראת סוף שנה זו או בתחילת שנה הבאה.