קשה היא עבודתם של אנשי מוטור טרנד, שרק בשבוע שעבר השוו לנו בין סובארו BRZ לפורד מוסטנג. הפעם הם מתייצבים על מסלול המראה/נחיתה (לגמרי המראה במקרה הזה) ביום חם ושטוף שמש עם 4 מכוניות, 46 צילינדרים, 2,942 סוסים וכ-13 מיליון שקלים לפני מסים. בשביל מה? בשביל לבדוק מי הכי מהירה במיאוץ האמריקני האהוב ל-1/4 מייל (כ-400 מטר). התשובות – בוידאו, ובמילים שלנו אחריו.

אז מה יש לנו כאן? קודם כל הרבה אקזוטיקה. נכון, אפשר להיות ציניקנים קטנוניים ולומר שחסרות פה כמה דוגמאות שיכלו לשנות את התוצאות, כמו קוניגסג אגרה R, פגאני היויארה, פרארי 599 GTO ועוד כמה. ונכון, ניתן לומר שתאוצה לרבע מייל היא רק משתנה אחד מתוך המשוואה המורכבת של "איזו מכונית מטורפת לחלוטין אני אקנה במחיר מגוחך שבכלל לא משנה לי". אבל עזבו שטויות, בואו נהנה מ-7 דקות של מוטוריקה, עם הסברים מלומדים על רקע צלילי מנועים מרובי צילינדרים.

המתחרות הראשונות הן לקסוס LFA לצד מקלארן MP4-12C. אמנם ה-LFA היא לא מכונית איטית, אבל די ברור שהיא תתקשה לעמוד מול הרשימה המכובדת שלפנינו. המנוע שלה נשמע נהדר עם צרחות בסל"ד גבוה, אבל היא מאבדת את ההובלה כבר בהתחלה כשהמקלארן מזנקת מהמקום כמעט בשלמות, ללא כל פרפור או עיכוב. זו שומרת על ההובלה עד לקו היום.
בוגאטי ויירון, למבורגיני אבנטדור, מקלארן MP4-12C ולקסוס LFA (וידאו)
צילום: מנהל

אבל גם הזינוק הנפלא של ה-MP4-12C לא מתמודד עם ההנעה הכפולה ותריסר הצילינדרים של למבורגיני אבנטדור, שחוץ מלהראות מצוין גם מאיצה מהר ודי מרסקת את המקלארן בדרך לחציית קו הסיום אחרי 10.4 שניות בלבד. מוטור טרנד מגדילים לספר לנו על העברות ההילוכים הקשות בלמבורגיני שיכולות לשמש כלי לעינוי הנוסעים. אחרים בטח יראו את זה כחלק מהכיף.

לבסוף, בדיוק כשחשבתם שנגמר ושהאבנטדור היא המנצחת, מגיעה בוגאטי ויירון (פה בגרסת הסופר ספורט עם גג פתוח בנונשלנט) – מלכת הטירוף והמהירות הבלתי מעורערת. מפיקי הסרטון מנסים ליצור פה מתח, אבל בפועל המתח הוא רק לגבי כמה גדול יהיה ההפרש ביניהן. הויירון מנצחת כמובן, אבל אם ממש רוצים אפשר להיות מופתעים מההפרש הלא גדול. רק תזכרו שאם הם לא היו לוחצים על הבלמים, הויירון הייתה ממשיכה ומגדילה את הפער בדרך ל-432 קמ"ש.