סי-דורגע לפני שהקיץ מכה בנו ללא רחם, משיקה עופר אבניר את דגמי סי-דו לשנת 2012. עיקר החדשות הן המשך החדרת העזרים האלקטרונים גם בדגמים הבסיסיים ואופנועים חדשים. אבל לפני שנחדד את העדכונים הרשו לנו לצייר את תמונת שוק הכלים הימיים בישראל. לדברי רם עוזיאל, סמנכ"ל בעופר אבניר, מספרם של מחזיקי רישיונות שייט בישראל נמצא בעליה מתמדת, כך שעל אף המיתון נשמרת יציבות במכירות כלים ימיים. לדבריו, מדי שנה נמכרים בישראל כ-300 אופנועי ים חדשים במחירים הנעים בין 50,000 שקל ל-110,000 שקל. את המכירות בארץ ובעולם מובילה סי-דו עם נתח שוק כ-50% בשני המקרים כשהשוק האמריקני הוא הגדול ביותר עבור החברה הקנדית.

מה חדש ל-2012
בפסגת ההיצע נמצא את ה-RXP-X 260RS. מדובר באופנוע ים בעל שוקע חדש לחלוטין (מכונה T3) המתהדר בבליטות, שקעים וכנפונים מתכווננים (שלושה מצבים) שאמורים להעניק לו שילוב משופר של יציבות במהירות גבוהה עם זריזות ויכולת פניה (תחום בו הצטיינה גם קודם הסדרה הבסיסית של סי-דו). בנוסף, כדי לחבר טוב יותר את הרוכב לכלי השייט, מציגה סי-דו מדרסים בעיצוב מחודש (ErgoLock), מושב שונה וכידון מעודכן.
דגמי סי-דו ל-2012
צילום: רונן טופלברג, תומר פדר
כמובן שכלי השייט מציע את המילה האחרונה שיש לסי-דו לומר בתחום האלקטרוניקה: מערכת מתלים מתכוונת (aS), מערכת iControl (ייחודי לחברה שכעת מגיעה כסטנדרט בכל כלי השייט של סי-דו) המשלבת את מערכת בלמים והילוך אחורי הייחודי (iBR) והמצערת האלקטרונית האלחוטית (iTC). זו האחרונה גם שולטת בבקרת השיוט מבוסס ה-GPS (לטובת גרירת גולש בדגמי WAKE) ומציעה שני סגנונות רכיבה (ספורט וטורינג). ברוח התקופה למערכת גם מצב 'ECO', שמגביל את הספק המנוע (ומכאן, כמובן, את הביצועים) לטובת צריכת דלק עדיפה. בסי-דו מדברים על חיסכון של עד 56% בצריכת הדלק, בהשוואה למתחרים.

כמו שאר דגמי ה-RXT השונים ודגם ה-GTX 'לימיטיד', גם כאן נמצא את מנוע רוטאקס (ROTAX) ארבע פעימות בנפח 1.5 ליטר שבעזרת מגדש-על ומצנן-ביינים מפיק 260 כ"ס. מחירו של ה-RXP-X 260RS עומד על 92,000 שקל כשמערכת המתלים המתכווננים (aS) תעלה את מחיר הכלי ל-112,000 שקל.

לצד ספינת הדגל מציגה יבואנית סי-דו דגם נוסף חדש לחלוטין, ה-GTR 215. הוא גם מצטרף לקטגוריית המכונה בסי-דו "שרירים" (קטגוריה אליה שייך גם ה-RXP) ונועד לגשר בין קטגוריה זו לקטגוריית ה-GTI-GTS הסולידית יותר. הוא מגיע גם בתצורת שלושה רוכבים ומציע את אותו מנוע רוטאקס עם מגדש-על, אך בהספק נמוך יותר: 215 כ"ס "בלבד". מחירו של ה-GTR עומד על 79,000 שקל. מחירי שאר הדגמים נותר ללא שינוי.
דגמי סי-דו ל-2012
צילום: רונן טופלברג, תומר פדר
היכרות רטובה קצרה
את שני הכלים החדשים פגשנו אתמול (יום ב') להיכרות קצרה במים הרדודים של אגמון פארק דרום בתל אביב. בתנאים המוגבלים האלה קשה מאוד להתרשם מהכלים. ה-RXP החזק מרגיש חזק מדי בתנאים הללו (בדיוק אחיו בעלי ההספק הדומה) שהמבנה הגדול שלו חוסם את הרסס גם במהירויות גבוהות. ה-GTR מרגיש "שפוי" יותר עם שילוב של תחושה קלילה יחסית וביצועים יותר ממספקים. אבל כדי שנוכל להכריע בנושא בצורה יסודית, ביקשנו מהיבואנית לתאם מבחן מלא בכנרת באחד מימי הקיץ הקרובים. אז המתינו לדיווח המלא, אנחנו מבטיחים לספק אותו בקרוב.