קיה K9אחרי שפרסמה תמונות ומעט מאוד פרטים לפני כחודשיים, קיה K9 זוכה היום להשקה בדרום קוריאה. ספינת הדגל החדשה של קיה מכוונת גבוה ומסתכלת לכיוון של ב.מ.וו ולקסוס. בתחילת הדרך היא תשווק עם מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר המספק 290 כ"ס, אשר אליו תשודך תיבת 8 הילוכים אוטומטית שתעביר את הכוח אל הגלגלים האחוריים (לראשונה בקיה). בהמשך יצטרך להיצע מנוע GDI בנפח זהה המספק 334 כ"ס.

ה-K9 מציגה מימדים מכובדים – אורך של 509 ס"מ, בסיס גלגלים של 304.5 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ וגובה העומד על 149 ס"מ. היא אמנם צפויה לחלוק רכיבים עם האחות יונדאי ג'נסיס, אך מידותיה של ה-K9 גדולות מאלו של הג'נסיס בכל התחומים. ראש מחלקת העיצוב של קיה, פיטר שרייר, אומר שהמימדים הגדולים, רשימת האבזור והאופי היוקרתי נועדו לעמוד ראש בראש עם יצרניות היוקרה מאירופה. בין השאר תצויד ה-K9 בפנסי LED, מערכת להתראה בעת סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי נקודות עיוורות, מערכת שמע עם 17 רמקולים, בקרת שיוט אקטיבית ו-4 מצלמות שיספקו ראות בכל הכיוונים.

שמה של ה-K9 הוא המשך לשמות הדגמים כפי שהם מוצעים בדרום קוריאה (אופטימה נקראת שם K5 והקדנזה הסאלונית עונה לשם K7. מחוץ לקוריאה היא ככל הנראה תיקרא KH, ובכך נראה כי קיה נוטשת את מתן השמות לדגמים. או שמא מדובר רק בבידול דגמי הקצה של היצרנית.

שיווקה של ה-K9 בקוריאה יחל החודש ואילו בשאר העולם הוא יחל ברבעון האחרון של השנה. גדי שניידר, מנהל הפיתוח העסקי בטלקאר, יבואנית קיה מסר כי במסגרת אישור ייבוא כלי רכב בתקינה אמריקנית שלא מיוצרים במדינות נפטא, הם בוחנים אפשרות לייבא דגמים חדשים לרבות ה-K9