אלפין A110 ברלינטהכבר באוקטובר 2011 סיפרנו לכם על שמועות מכיוון רנו להחייאת מותג העבר אלפין. אז היה זה אחים שייבלה, מנכ"ל רנו-גרמניה, שסיפר למגזין גרמני על הכוונה להחיות את מותג העבר הספורטיבי שהיה בבעלות רנו. כעת מתקבל חיזוק נוסף אודות כוונה זו, ואף ספציפי יותר: ייתכן ובתערוכת פריז, המתוכננת להתקיים בסתיו הקרוב, תציג רנו קונספט שיהיה בגדר ממשיך דרכה של אלפין A110 האייקונית (הוצגה ב-1961), המכונית שמזוהה יותר מכל עם השם אלפין ושצברה בחייה – וגם לאחר שייצורה הופסק ב-1977 – לא מעט מעריצים באירופה. דברים בסגנון זה אמר ראש מחלקת העיצוב ברנו, לורן ואן-דן אקר בראיון ל'אוטוקר' הבריטי: "יהיה זה פספוס אם לא נזכיר השנה את יובל ה-50 לאלפין 110". לשאלה האם יש דברים בגו, האם תוצג מכונית תצוגה רלוונטית והאם יש באמת כוונה להחיות את המותג ענה המראיין בהתחמקות דיפלומטית: "דברים מסוג זה תלויים בנסיבות ובתזמון. לתפיסתי, אני כמעצב תמיד רוצה שיהיה לי משהו מוכן בתנור, ממתין לפקודה אם וכאשר".

לא מעט מונח על כתפיו של ואן-דר אקר, שכן אם וכאשר אכן יוצג קונספט של אלפין עתידית, הרבה יהיה תלוי בתגובות הקהל. לפי המידע שבידינו לא תהיה זו ממשיכת דרך ישירה של אותה A110 ותיקה שכן ככל הנראה מדובר יהיה במכונית ספורטיבית שתונע באמצעות חשמל, לבטח לא גרסאות משופרות מנוע בעירה פנימית המיועדות למסלול. רנו ככל הנראה ניגשת להחייאת המותג בחיוב ובאופטימיות, אך ממידע פנימי שדלף מתוך רנו לא ממש יודעים איזה נפח שוק פוטנציאלי יהיה למותג שכזה. בלבול נוסף מתקבל אם מנתחים דליפות סוטרות מתוך רנו, שחלקן מדבר על "מתחרה בפורשה, בעיקר בשוק האמריקאי", וחלקן אומר במפורש ש"רנו לא צריכה להתחרות במותגי-על יקרים, אלא להציע משהו עממי וזול יותר".

אין ספק שמשהו מתבשל אצל רנו סביב נושא 'אלפין'. ניאלץ להמתין עד לסתיו הקרוב בכדי לקבל תשובה. גם אם יוחלט בסופו של דבר לייצר גרסה סדרתית למכונית הקונספט DeZir – מה ש"נחשד" בשעתו כקדימון לאלפין המיועדת, אנחנו לא נהיה אלו שנתנגד...