ה-"Budget car" המיועדת של פולקסווגן תהיה זולה מהאפ!, אך לאו דווקא קטנה ממנהכרגע עוד אין יותר מדי מידע פרטני, אבל אצל פולקסווגן ניתן האור הירוק להתחיל בפרויקט ה-"Budget Car", מכונית שתהיה זולה יותר מהאפ! ותיועד לשווקים מתפתחים כמו סין והודו. הכוונה להציע את המכונית במחיר של לא יותר מ-8,000 יורו במטבע של היום, כאשר מכאנית מדובר יהיה בכמה דורות קדימה ביחס לזולות ננסיות כמו טאטא נאנו או באג'אג RE60. אבל, סביר להניח שמחיר הבסיס יהיה נמוך עוד יותר, ובאופן משמעותי.

בכדי להבין את גודל הפרויקט ורצינותו נציין שלהובלתו נבחר האנס דמאנט, לשעבר יו"ר אופל ואחד האחראיים בקונצרן לקשרים ולשיתוף הפעולה מול סוזוקי, כאשר עוד היה כזה ולפני שהחתול השחור הגיע. מסתבר שהעבודה כבר בעיצומה ושדמאנט הונחה להציג רעיונות בפני מועצת המנהלים של פולקסווגן כבר באביב הקרוב, שזה ממש מעבר לסיבוב. אז תתקבל ההחלטה על מה ללכת – אם בכלל, ומן הסתם יפורסמו פרטים נוספים אודות ה-"Budget Car" המיועדת.

מן הסתם רבות השאלות מהתשובות, ובראשן – האם המכונית תשב על פלטפורמה חדשה שתוכננה עבורה, או על פלטפורמה "עירומה" וזולה של האפ! הקטנה? האם צורתה תדמה לתצורה שמקובלת בסגמנט, קרי 2 קופסאות בדומה לאפ! או שמא תהיה זו סדאן בסיסית, כפי שמעדיפים באותם שווקים בהם תימכר? שמועות גורסות שלפני הסכסוך היו שתי השותפות, פולקסווגן וסוזוקי, עסוקות בפיתוח מכונית שכזו; האם בפולקסווגן ימשיכו את הפרויקט בכוחות עצמם? וכמובן, האם אנחנו, במדינות המערב, נראה את התוצר המוגמר ונזכה אולי ל'מכונית העם' האמיתית, כפי ששם החברה מלמד?

פולקסווגן משקיעה רבות בסגמנט המכוניות הקטנות והזולות, שכן לטענתה מדובר בפלח השוק החשוב ביותר בשנים הבאות, בעיקר באותם שווקים מתפתחים שפוטנציאל נפח המכירות בהם הוא עצום. הקונצרן סימן לעצמו כמטרה את 2018 – שנה בה יהפוך למוביל עולמי בסגמנט. תוך כמה חודשים, לכל היותר, כבר נקבל כיוון כללי כיצד המנהלים מוולפסבורג מתכננים לעשות זאת.