באטון והמילטון בפתיחה, הבוקרג'נסון באטון וקבוצת מקלארן פתחו את עונת הפורמולה 1 של 2012 ברגל ימין כאשר ניצחו במרוץ שנערך במלבורן, אוסטרליה. הרבה ספקולציות ליוו את המרוץ הפותח, אחרי פגרת החורף בה מספר שחקניות ראשיות לא נראו מבריקות וזה המשיך לאימונים ומקצי הדירוג באוסטרליה. כאן, בפעם הראשונה שכל המכוניות החדשות התייצבו באותם תנאים, נראתה פרארי לא מספיק תחרותית וגם רד-בול הבלתי מנוצחת בינונית.

במקצה הדירוג שלטו צמד הנהגים של מקלארן כאשר לואיס המילטון משיג את הזמן הטוב ביותר. רומאן גרוז'אן בלוטוס הפתיע עם מקום שלישי וכך גם מיכאל שומאכר במרצדס שהתמקם רביעי (חברו לקבוצה ניקו רוזברג היה שביעי). פרארי אכזבה כאשר טעות של אלונסו הביאה לפתיחה במקום ה-12. פליפה מאסה זינק רק מהמקום ה-16!

עם מתן אות הזינוק הצליח באטון לחלוף על פני חברו לקבוצה (שפתח באופן בינוני) וליטול את המקום הראשון. מכאן הוא ניהל מרוץ מושלם ואף נהג לא סיכן אותו באופן ממשי. זאת למרות שיציאת המכונית הקוצבת לקראת הסיום בטלה את הפער שפתח מלפנים.

ואולם הזינוק למרוץ נתן אות לשפע אירועים ותאונות, במהלכם אבדנו את גרוז'אן המפתיע. שומאכר, שהשתלט על המקום השלישי, נכנע ללחץ של פטל, שטיפס משישי לרביעי, או יותר נכון לכשל בתיבת ההילוכים. פטל ניצל היטב את יציאת המכונית הקוצבת כדי לעבור את המילטון דרך עצירה מתוזמנת היטב, ולסיים שני. לקראת סיום לחץ נהגה השני של רד-בול, וובר, על המילטון, אך ללא הועיל. חמישי סיים אלונסו, שמזער נזקים והראה שפרארי טובה בתנאי מרוץ ממה שנראה תחילה. פסטור מלדונדו מקבוצת וויליאמס יכול היה לסיים במקום השישי ולהביא לוויליאמס יותר נקודות ממה שקבלה בכל העונה שעברה, אבל תאונה של הרגע האחרון מנעה זאת. גם הקרב בין סרג'יו פרז לרוזברג בסיום דרדר את שניהם לאחור וכך סיים קוביאשי במקום השישי, לפני קימי ראיקונן שפתח במקום ה-18.

אחרי פתיחה עם כל כך הרבה אירועים, ותחרות צמודה, ברור שמקלארן על הגובה, אבל גם ששאר הקבוצות אינן רחוקות ממנה בתנאי מרוץ. רד-בול, פרארי, ומרצדס אולי לא יצליחו לתקן הרבה עד המרוץ הבא בעוד שבוע במלזיה. אבל התחרות גם שם צפויה להיות קשה.

גרנד פרי אוסטרליה
1. ג'נסון באטון, מקלארן
2. סבסטיאן פטל, רד-בול
3. לואיס המילטון, מקלארן
4. מארק וובר, רד-בול
5. פרננדו אלונסו, פרארי
6. קאמוי קוביאשי, סאובר
7. קימי ראיקונן, לוטוס
8. סרג'יו פרז, סאובר
9. דניאל ריקרדו, טורו-רוסו
10. פול דירסטה, פורס אינדיאה

אליפות העולם לנהגים
1. ג'נסון באטון, 25 נק'
2. סבסטיאן פטל, 18 נק'
3. לואיס המילטון, 15 נק'
4. מארק וובר, 12 נק'
5. פרננדו אלונסו, 10 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מקלארן, 40 נק'
2. רד-בול, 30 נק'
3. סאובר, 12 נק'
4. פרארי, 10 נק'
5. לוטוס, 6 נק'