הגובה מעל פני הים לא הספיק לסבסטיאן לואב, הוא היה צריך להוסיף עוד מטר...
שבילי העפר דלי החמצן של הרי מקסיקו היוו גם השנה שדה קטל למכוניות ולנהגים, אשר סבלו מהתנאים הקשים ופרשו בהמוניהם מהראלי, או סתם סבלו מעיכובים מתסכלים. ראשון לחטוף דיכאון היה יארי-מאטי לאטוולה מקבוצת פורד, אשר תפס את ההובלה די מהר בתחילת הראלי, אך שני סטייג'ים מאוחר יותר איבד אותה עקב שבר במתלה. מי שהוזנק אל המקום הראשון היה חברו לשעבר לקבוצה, מיקו הירבונן, המתחרה השנה עבור סיטרואן. גם פטר סולברג, חברו הנוכחי לקבוצה של לאטוולה, התחיל מעולה את הראלי אבל סבל משני תקרים והתדרדר במורד הדירוג.
מבין שניהם, הראשון להתאושש היה לאטוולה. הוא ניצח במספר סטייג'ים וחזר במהרה אל המלחמה על המקום השלישי, בעוד סבסטיאן לואב חוטף את המקום הראשון מהירבונן. אך המתקפה של לאטוולה חטפה מהלומה נוספת כשהוא שבר גלגל קדמי ואיבד כדקה לעומת המובילים. סולברג ניצל זאת, עקף את מאדס אוסטברג עם הפיאסטה הפרטית ולקח את המקום השלישי... עד שלאטוולה שוב הציג קצב מהמם בסטייג' הבא והחזיר לעצמו את הסיכוי לפודיום.
כל הדרמה הזו התרחשה כשתי דקות מאחורי מוביל הראלי, לואב, וכדקה וחצי מחברו לקבוצה, הירבונן. והיא עלתה מדרגה עם הגיעו של סטייג' 22, חמישים וארבעה קילומטרים אורכו. הסטייג' הארוך במיוחד גרם לפרישתם של לא פחות מארבעה נהגים, ביניהם לאטוולה אשר התהפך כתוצאה מחוסר תשומת לב. לטענתו, הוא איבד ריכוז כשמעט לפניו ריסק יבגני נוביקוב את הפיאסטה שלו.
בסיום, לואב מנצח והירבונן שני. פטר סולברג מצליח לשמור על המקום השלישי הכללי, כשאוסטברג מאבד שתי דקות עקב תקר בצמיג. טאנאק האסטוני סיים חמישי עבור M-ספורט ואל-עטייה הקאטארי שישי עם ה-DS3 שלו. שביעי סיים נהגה הפורטוגלי של קבוצת מיני, ארוג'ו, ושמיני, כרבע שעה מאחורי לואב, סיים אחד מכוכבי העונה שעברה – סבסטיאן אוגייר. הצרפתי הצעיר מתחרה השנה עבור פולקסווגן עם סקודה פאביה בקטגוריית ה-S2000. ראלי מקסיקו היה עבורו מתסכל ביותר, שכן מכוניות ה-S2000 הן חלשות ממכוניות ה-WRC ואיבודי הכוח עקב המיקום ההררי היו משמעותיים במיוחד. אוגייר אף הגדיל ואמר שהראלי היה המשעמם ביותר בו נהג מעולם, שהמכונית כנראה בקושי מוציאה 200 כ"ס בתנאים הללו ושהוא אפילו לא מצליח לסחרר את הגלגלים...
נתראה שוב בראלי פורטוגל, שיתקיים בסוף החודש.

דירוג ראלי מקסיקו:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 4:15:32.7 (27 נק')
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – +42.4 (18 נק')
3. פטר סולברג (פורד) – 2:11.4+ (18 נק')
4. מאדס אוסטברג (פיאסטה פרטית) – 4:51.5+ (13 נק')
5. אוט טאנאק (M-ספורט פורד) – +5:02.6 (10 נק')
6. נאסר אל-עטייה (סיטרואן קאטאר)– 6:41.4+ (8 נק')
7. ארמינדו ארוג'ו (מיני) – 12:46.9+ (6 נק')
8. סבסטיאן אוגייר (פאביה S2000) – 14:57.8+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 3 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 66 נק'
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 50 נק'
3. פטר סולברג (פורד) – 47 נק'
4. מאדס אוסטברג (פיאסטה פרטית) – 28 נק'
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 26 נק'
6. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 21 נק'

דירוג קבוצות אחרי 3 מרוצים:
1. סיטרואן – 108 נק'
2. פורד – 70 נק'
3. M-ספורט פורד – 38 נק'
4. מיני – 26 נק'