תמונת אילוסטרציהשתי משפחות שבמהלך טיול בגבעת התורמוסים, צייתו להוראות שוטר והחנו את רכבם בשולי הכביש, הופתעו לגלות כי בדיוק בשל כך קבלו דו"ח משוטרת אחרת שהגיעה למקום. בית משפט השלום לתעבורה בירושלים פסק לכל אחד מהנהגים פיצוי של 1,500 שקלים.

קבוצת משפחות שיצאו לטייל בגבעת התורמוסים, חפצו לחנות את רכבם למרגלות הגבעה, אולם בשל ריבוי המטיילים ומצוקת חנייה שהייתה במקום, שוטר שכיוון את התנועה, הורה להם לחנות בשולי כביש ראשי בסמוך למקום. המשפחות נשמעו להוראות השוטר, ולאחר טיפוס לפסגת ההר שארך כ-30 דקות, שוטרת שהגיעה למקום קראה לכל בעלי המכוניות להזיז את הרכבים מהשוליים, אחרת יקבלו דו"ח.

המשפחות הסבירו לשוטרת כי נשמעו להוראותיו של של שוטר אחר, אולם השוטרת סירבה להקשיב לדבריהם, והמשפחות עזבו את המקום ושבו חזרה לביתם, בסוברם כי בכך הסתיימה תקרית החנייה. אך הנה כי כן, פרק זמן לאחר מכן, שני הנהגים קבלו הודעת תשלום קנס בגין עצירת רכבם בשולי הדרך.

הנהגים טענו בפני בית המשפט לתעבורה, כי הופתעו לקבל דו"ח, בשל העובדה כי נשמעו להוראות השוטרת ועזבו את המקום לאלתר, וזאת על אף שהוראותיה היו בניגוד להוראותיו של השוטר הקודם לה, ובשל העובדה כי בזמן האירוע, השוטרת לא אמרה להם כי נתנה להם דו"ח.

השופט אברהם טננבוים קבע, כי ניתן להבין את החלטת השוטרת שלא לאפשר לרכבים לחנות בשולי הדרך, למרות שהייתה בניגוד למדיניות השוטר במשמרת לפניה. עם זאת, נקבע, כי גם במקום בו ידועים טיעוניו של האזרח ואף אם ברור כי לא יעמדו לזכותו, חובה על הרשות לשמוע את האזרח, וכך היה גם על השוטרת לעשות, בפרט כשמדובר במקרה בו כלל לא היה מקום לחייב את הנהגים בקנס.

"אולם במקרה שלפנינו לא מדובר על טעות סבירה אלא על התנהגות שאסור שתקרה. ככלל, מן הראוי שכל שוטר ידע שיחד עם סמכותו הרחבה באה גם אחריותו ועליו להתנהג בזהירות יתירה בעניין זה. הודעת קנס ו/או זימון לבית משפט שיוצאים תחת ידיו צריכים להיות נקיים ומושלמים כמידת האפשר. שוב, טעויות ייתכן ותקרינה אך יש טעויות/התנהגויות שאסור שתקרינה, ואם תקרנה, יהיה מי שייתן את הדין ולא על הנאשם לשאת בכך." כתב השופט, וחייב את המשטרה בפיצוי בסך 1,500 ש"ח לכל אחד מהנהגים.
לאתר המשפט הישראלי פסק דין