למרות משברי המטבע שהולכים וגדלים, והטמפרטורות שירדו כל כך בחורף האחרון המציאות האירופאית עדיין שונה ומפנקת בהרבה לעומת זו הישראלית ותערוכת הרכב של ז'נבה היא עוד דוגמא מצוינת לכך. מרחק של 10 דקות הליכה רגועה ומקורה משדה התעופה של ז'נבה נמצא אירוע מוטורי ברמה עולמית שהינו נגיש מכל זווית.

ולכן, אם אתם מגיעים לאירופה בין ה-8 ל-18 לחודש מרץ פנקו את עצמכם ונסו לעבור דרך השדה של ז'נבה. אין צורך אפילו לשלב בכך לינה בעיר. ניתן לנצל את ההמתנה לטיסה הבאה עבור סיבוב קצר אך ממצה באולמות. הממדים הנכונים מבטיחים שתספיקו לראות את כל החדשות החשובות, לחטוף משהו סביר לאכול ואולי אף לרכוש איזו מזכרת. בכל מקרה כדאי לדעת שמרכז פלאקספו (Palexpo) בו נערכת התערוכה משופע בחניה מסודרת, משולט כמו שצריך והכניסה היא במחירים שווים לכל נפש (ולרוב זולה מבארץ).

למה לי פוליטיקה?
העובדה שז'נבה ממוקמת על גבול צרפת, ולא הרחק מאיטליה וגרמניה אומרת שהיא קרובה למוקדי הכוח של תעשיות הרכב המובילות ביבשת הקלאסית. והניטרליות הזו היא גם סוד הקסם של העיר והתערוכה. אין עוד תערוכת רכב כה חשובה שנערכת במדינה שאינה מייצרת מכוניות.
סיקור מיוחד: תערוכת ז'נבה 2012
צילום: מנהל
רנו זואי - גרסת הייצור של המכונית העירונית החשמלית שגם תגיע אלינו
מבחינה פוליטית שוויץ אינה ידידותית למכוניות, לא כל שכן לגדולות ומהירות, אבל מעשית היא אחת הקליינטיות החשובות למכוניות זוהרות וז'נבה מדגישה זו. העיר הזו נראית לעיתים כבירת המכוניות המסוגננות, והיקרות והתערוכות לאורך השנים בהחלט משקפת זאת.
ולכן למרות הכפור, ובזכות האביב הקרב, באולמות התערוכה מככבות מסורתית מכוניות פתוחות שמושכות את העין. אין פלא שלנד רובר בחרה לחשוף דווקא שם את גרסת התצוגה הפתוחה לאווק, או שפורשה תשיק שם את הבוקסטר החדשה ושמרצדס תציג את ה-SL. אין פלא שזו הבמה הזוהרת עליה תציג פרארי האקזוטית את מכונית הדגל החדשה או הקליפורניה המחודשת.
ז'נבה גם משמשת מסורתית את הבמה לסדנאות העיצוב האיטלקיות הייחודיות שתמיד יודעות להביא משהו ייחודי לעיין. אבל לז'נבה יש תמיד גם צדדים עממיים וחשובים ודוגמאות טובות לכך תהיינה השנה קיה סיד, פיג'ו 208 החדשות והחשובות וכמובן גם אודי A3 החדשה.

הקלות
העניין שמייצרת תערוכת רכב בינלאומית הוא מטבע הדברים ברור. ולכן הפרט המהנה בתערוכה הזו היא הקלות הכמעט בלתי נתפסת של הביקור. הארגון המופתי הופך את התערוכה לידידותית ביותר למבקר והממדים הקטנים אומרים שניתן להספיק הרבה מאוד כמעט בכל פרק זמן נתון. ואם נותר לכם קצת זמן פנוי כדאי להציץ לאולם מספר 7 שופע האביזרים והציוד המכאני שם יש לרוב הדגמות של כלי שטח. מתחתיו מצוי משטח למכוניות קרטינג.

לא רק הביקור גם המחירים נוחים ביותר: 16 פרנק שוויצרי עולה כניסה למבוגר (67 שקל), 9 פרנק לילד (מגיל 9-16). את הכרטיסים ניתן לרכוש במקום או באתר האינטרנט של התערוכה. לבאים אחרי שעה 16:00 הכניסה היא בחצי מחיר.
התערוכה פתוחה בין השעות 10:00 עד 20:00 (9:00-19:00 בימי שבת וראשון) ויש שפע אוטובוסי שמגיעים ממרכז העיר לאולמות (בהם אוטובוסים מספר 5, 10 או טראם מספר 13 ו-15) וכמובן שאפשר גם להגיע לשדה התעופה הקרוב ומשם להמשיך רגלית.
מלונות יש בשפע בעיר וגם בסביבה אבל האפשרות הנוחה והזולה היא לגור בכפרים הצרפתיים הצמודים לשדה התעופה. גם המסעדות שם עדיפות (לפחות בתמורה).
סיקור מיוחד: תערוכת ז'נבה 2012
צילום: מנהל
בוגאטי ויירון גראן ספורט ויטז– הרודסטר הכי חזקה בהיסטוריה
ראיונות בלעדיים עם בכירי התעשיה בעולם:
אודי – ראש מחלקת העיצוב של אודי: "ל-A3 החדשה יש ניחוחות של הקוואטרו המקורית"
ב.מ.וו – האיש שהביא את תפיסת הגראן קופה לב.מ.וו מספר לנו על האתגרים ועל מה הוא היה רוצה לשמור
בנטלי – יו"ר בנטלי ובוגאטי, האחראי גם ליצירת הקאיין, לא מפחד להביא SUV גם לבנטלי
וולוו – סגן נשיא בכיר בוולוו והאחראי על אסטרטגיית הדגמים: "משפחת ה-40 תתרחב"
טויוטה – סגן נשיא טויוטה אירופה והאחראי לתכנון הדגמים מצהיר כי הם רוצים לייצר אמוציונליות
יגואר ולנד רובר – האחראי על החטיבה האירופאית של יגואר ולנד רובר מספר על התוכניות העתידיות של המותגים
מאזדה – סגן נשיא מאזדה אירופה מספר לנו על הקשר בין ה-6 ל-2 העתידיות ומדוע הם מסתכלים אחרת על תחום המנועים
סיאט – יו"ר סיאט שם על הכוונת את היצרניות הצרפתיות
סיטרואן – ראש מחלקת העיצוב של סיטרואן מספר לנו על התוכניות במשפחת ה-DS ועל עתיד החברה
פורד – ראש מחלקת העיצוב מספר על האתגרים בפיתוח ה-B מקס והקוגה החדשים
פיג'ו – ראש פרויקט ה-208 בפיג'ו: "במסדרונות החברה מכנים אותה ה-206 החדשה"
קיה – סגן נשיא קיה אירופה מספר על היומרות של הסיד, ההבדלים לעומת יונדאי ועל מקדמי התדמית הנחוצים
תערוכת ז'נבה 2012 – כל החשיפות והחידושים:

א
אודי A3
דור שלישי לקומפקטית היוקרתית
אודי RS4 אוואנט
– דור שלישי לסטיישן העוצמתית
אודי TT RS פלוס – גרסה קיצונית פלוס ל-TT
אופל מוקה – ג'יפון מתחרה לניסאן ג'וק
אופל אסטרה OPC גרסת הביצועים של המשפחתית הקומפקטית
אינפיניטי Emerg-E קונספט מכונית-על היברידית (כולל וידאו)
איי אי די צ'יסיטליה 202 E קונספט – מחווה לאחת המכוניות היפות בהיסטוריה
איטלדיזיין בריוידו קונספט – רכב לעם על בסיס מכללים של בעלת הבית, פולקסווגן (כולל וידאו)
אלפא רומיאו דיסקו וולאנטה הומאז' לדגם משנות ה-50'.
ב
בוגאטי ויירון גראן ספורט ויטז – הרודסטר הכי חזקה בהיסטוריה (כולל וידאו)
ב.מ.וו M135i קונספט – גרסת ה-M העוצמתית של הסדרה 1 הנוכחית
ב.מ.וו M6 קופה וקבריו – גרסאות כוחניות לסדרה 6 המעודכנת
ב.מ.וו X6 ריענון לעיצוב וגרסת M עם מנוע דיזל
ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה מתחרה חדשה למרצדס CLS
בנטלי מולזאן מולינר – אוניית פאר עם טאץ' ספורטיבי
בנטלי EXP 9 F קונספט – גם בנטלי יורדת לשטח (כולל וידאו)
בראבוס סמארט חשמלית – גרסת קיצון לעירונית החשמלית
ברטונה נוצ'יו קונספט – עיצוב רדיקאלי לציון 100 שנות פעילות
ג
ג'יפ גרנד צ'ירוקי
גרסה ספורטיבית ל-SUV הפופולרי
ג'יפ קומפאס
– גרסה עם טאץ' ספורטיבי ויוקרתי
ג
'יפ רנגלר מאונטןאותה גברת אחרי טיפול קוסמטי

סיקור מיוחד: תערוכת ז'נבה 2012
צילום: מנהל
מרצדס A קלאס חדשהמתחרה חדשה לאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1

ד

דצ'יה לודג'י
– מיניוואן קומפקטי המבוסס ככל הנראה על רנו סניק וצפוי להיות זול ממנו
דצ'יה לודג'י ראלי גרסה קיצונית למוביל הנוסעים הרומני
ו
וולו V40 – האצ'בק אלגנטית שמיועדת להחליף את ה-S40
וואלמט דון קונספט מרכיבת הפיסקר קארמה מציגה יכולות
ט
טויוטה יאריס היברידית
– גרסה חשובה ליאריס הקטנה שצפויה לנגוס בנתח שוק מכובד
טויוטה FT-Bh קונספט – היברידית חסכונית מתמיד (כולל וידאו)
י

יגואר XF ספורטברייק
– יגואר עונה לביקוש לסטיישן
יונדאי i20
– מתיחת פנים לסופרמיני המוצלחת
יונדאי i30 CW
– גרסת הסטיישן של המשפחתית הקומפקטית החשובה
יונדאי i-oniq
– קופה ספורטיבית כל-חשמלית עם הפנים לשירוקו
ל
לקסוס RX עדכון קוסמטי כללי ובחירה בין 3 מצבי נהיגה בהייבריד
למבורגיני אוונטאדור J אחת ויחידה (כולל וידאו + גלריה)
לוטוס אקסיג' רודסטר S יותר כוח יותר אוויר (כולל וידאו)

סיקור מיוחד: תערוכת ז'נבה 2012
צילום: מנהל

פרארי F12 ברלינטה – פרארי סדרתית חזקה ומהירה מאי-פעם

מ
מורגן אירו קופה
– קלאסית מודרנית חדשה-ישנה
מזראטי גראנטוריסמו ספורט
– מתיחת פנים ושדרוג ליפהפיה של מזראטי
מיני קאנטרימן JCW – מיני ספורטיבית עם הנעה כפולה
מיני קלאבוואן
קונספט – מכונית תובלה עם העיצוב של מיני
מיצובישי אאוטלנדר
– רכב חדש לגמרי בדור החדש של הפנאי-שטח של מיצובישי (טרום חשיפה)
מרצדס SL63 AMG
– גרסת הקצה ל-SL החדשה
מרצדס A קלאס חדשה מתחרה חדשה לאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1 (כולל וידאו)
נ
ניסאן Invitation
– מכונית קונספט שתהיה היורשת של הנוט
ניסאן היי-קרוס קונספט – מחליפו של ה-X טרייל (כולל וידאו)
ס
סאנגיונג XIV-2
– קונספט פנאי-שטח שעשוי להתחרות בג'וק של ניסאן
סאנגיונג אקטיון ספורט – עדכון עיצובי ומנוע משודרג
סיאט טולדו
קונספט – דור רביעי למשפחתית הקומפקטית
סיאט מי
– גרסת 5 דלתות לקטנטונת של סיאט
סיטרואן DS4 רייסינג
קונספט – גרסה ספורטיבית ל-DS4 שעשויה להתחרות בגולף R, אסטרה OPC ועוד
סמארט פורטו
– מתיחת פנים לסמארט הקטנה שנמכרת גם אצלנו
סקודה סיטיגו
– גרסת 5 דלתות "מוארכת" לגמדה של סקודה
פ

פולקסווגן אפ!
– גרסת 5 דלתות למכונית הקטנה של הקונצרן
פולקסווגן גולף GTi קבריולה
– אקורד הסיום של הגולף הנוכחית
פולקסווגן קרוס-קופה קונספט סיבוב שני לרכב התצוגה, הפעם בגרסה ירוקה
פולקסווגן פולו בלו GT – רק 22.2 ק"מ לליטר ו-105 גרם CO2 לקילומטר (כולל וידאו)
פורד B-מקס
– מיניוואן קומפקטי שמבוסס על הפיאסטה
פורד קוגה מתחרה חדשה ליונדאי ix35
פורשה בוקסטר
– דור שלישי לרודסטר המצליחה
פיאט 500L
– מיקרוואן שהוא בעצם גרסה מוגדלת של ה-500
פיג'ו 208GTi
– פיג'ו מנסה לחזור למקורות ה-GTi
פיג'ו 4008
– רכב פנאי קומפקטי המבוסס על מיצובישי ASX
פיג'ו XY
קונספט – גרסה יוקרתית ל-208
פינינפארינה קמביאנו – מכונית תצוגה חשמלית עם מנוע טורבינה (כולל וידאו)
פרארי F12 ברלינטה
– פרארי סדרתית חזקה ומהירה מאי-פעם
פרארי קליפורניה
– שדרוג צפוי להרד-טופ של פרארי

סיקור מיוחד: תערוכת ז'נבה 2012
צילום: מנהל
בנטלי EXP 9 F קונספט – גם בנטלי יורדת לשטח

ק
קיה K9 – ספינת הדגל החדשה של היצרן הדרום קוריאני (טרום חשיפה)
קיה סיד
– דור שני לקומפקטית המוצלחת (טרום חשיפה)
ר
ריינג' רובר אווק קבריולה
– רכב פנאי-שטח שבולט בשטח עם גג-נפתח
רינספיד Dock+Go
ילקוט רב-שימושי לסמארט
רולס רויס פאנטום – מתיחת פנים משמעותית ראשונה מאז הושק לפני כמעט עשור (כולל וידאו)
רנו טווינגו RS
גרסה חצופה וספורטיבית לטווינגו
רנו סניק וגרנד סניק מתיחת פנים ומנועים חדשים
רנו זואי גרסת הייצור של החשמלית העירונית שתגיע גם אלינו (כולל וידאו)
ש
שברולט קרוז סטיישן
– גרסה בטוב טעם לקרוז הפופולרית