"אנחנו קורבן של הצלחתנו" מסביר דוקטור אלן טאוב, סגן נשיא ג'נרל מוטורס למחקר ופיתוח. "המכונית הופכת ברת רכישה ליותר מ-50% מהעולם. יש מליארד כלים שנעים היום על הכבישים ויהיו 1.2 מליארד עד סוף העשור. אנשים אוהבים את התחבורה האישית וברגע שהם יכולים להרשות זאת לעצמם הם קונים.

וזה מביא בעיות. הבטיחות הופכת בעייתית. בשלושת העשורים האחרונים הפכנו את המכונית לבטוחה יותר בתאונות. עכשיו אנחנו רוצים לגרום לכך שהמכוניות לא יתנגשו בכלל. זה אחד האתגרים הגדולים שלנו. אבל כדי למנוע התנגשות היא צריכה להיות מסוגלת לכוון את עצמה, וכך אנחנו מגיעים לרכב שינהג את עצמו. עם זאת אנשים אוהבים לנהוג בעצמם אז הפיתרון יהיה כנראה "נהיגה לפי דרישה".

הפיתוחים האלה משתלבים באתגרים הנוספים. העולם נהיה יותר אורבני ו-60% מאוכלוסיית העולם תגור בקרוב בערים. והשאלה איך פותרים את בעיות העומס. כאן שוב משתלבים הכלים שאינם מתנגשים ואינם נתקעים. המכוניות של המחר יתקשרו ביניהן וישתלבו בתנועה טוב יותר, למשל במחלפים. זה יעשה את העבודה הרבה יותר טוב מהביצוע של האנשים, למרות שכולם משוכנעים שהם נהגים טובים. הכלים העירוניים יהיו יכולים להיות קטנים ובגלל שהם ייסעו לבד הם לא יתנגשו אז לא צריך את כל החיזוקים ואזורי המעיכה. זה יוריד משקל וגודל – מה שמשתלב נהדר עם הדרישות של כלי הרכב החשמליים. הטכנולוגיה הזו תהיה קיימת כבר בסוף העשור הזה וב-2030 תראו אותה כבר ברחובות. לעולם המתפתח, כמו סין, יהיה יותר קל להציב תשתית חדשה שכזו ולהסתגל אליה. בעולם המערבי הישן זה יקרה לאט יותר. גם את נושא החניה אפשר לשפר עם מכוניות קטנות וקלות שידעו ישר לאיזה איזור לנסוע".