ב.מ.וו M135i
הדור השני של ב.מ.וו סדרה 1, המכונית הקומפקטית של ב.מ.וו, הוצג בשנה שעברה וממש לאחרונה עשה את צעדיו הראשונים אצלנו בארץ. מה שהוא עדיין לא קיבל זו גרסת 3 דלתות, וכן גרסה ספורטיבית באמת. כאן נכנסת לתמונה חטיבת הספורט של ב.מ.וו, ביחד עם תוכנית ה-M Performace Parts החדשה שלה. מדובר בגרסאות משופרות למכוניות ב.מ.וו רגילות, הנעזרות בטכנולוגיה וחלקים שתוכננו על-ידי חטיבת M. דוגמא למכונית כזו היא ה-X6 50d החדשה, וכעת גם ה-M135i שתוצג כקונספט בז'נבה.
הפרטים שמפיצה ב.מ.וו בינתיים אינם מלאים, אך ברור כי בדומה לגרסת הקופה של הדור הקודם, שקיבלה טיפול רציני על-ידי חטיבת M והוצגה ב-2011 כ-1M קופה, גם ה-1 האצ'בק החדשה עושה שימוש במנוע ה-3.0 ליטר טווין-טורבו המספק לפי ב.מ.וו "יותר מ-300 כוחות סוס" (ב-1M קופה מדובר על 340 כ"ס וכ-46 קג"מ). עם המנוע הזה ניתן לצפות לביצועים דומים, כלומר פחות מ-5 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.
בנוסף למנוע, גם תיבת ההילוכים זהה לזו של ה-1M קופה, ובהתאם מערכות המתלים והבלמים קיבלו טיפול תואם. חישוקי 18 אינץ' מחטיבת M משלימים את החבילה המכנית עם טאץ' עיצובי תואם, המצטרף לשלל ניפוחים ותוספות מסביב, גריל שונה מלפנים ומאחור, צביעה מיוחדת למראות הצד ועוד.
הצגת ה-M135i בגרסה כמעט מוכנה לייצור מהווה גם חשיפה ראשונה של גרסת ה-3 דלתות לסדרה 1 החדשה, שבוודאי תקבל גם את המנועים הרגילים הנמכרים כיום עם גרסת ה-5 דלתות. ב.מ.וו צפויה להתחיל במכירת גרסת ה-3 דלתות בהמשך השנה, וכן להציג גרסה סדרתית של ה-M135i כשמול הכוונות נמצאת אודי RS3, כמובן.