אסי שמלצ'ר, מנכ"ל אופלאחת ממסקנות ועדת זליכה קוראת לנתק את הקשר בין חברות הליסינג ליבואניות הרכב. לאור זאת, חברת שלמה Sixt – קבוצת הרכב והליסינג הגדולה בישראל שגם מייבאת את מותג אופל, מסרה בתגובה:

300,000 בעלי רכב ליסינג בישראל, הנמנים ברובם על מעמד הביניים העובד קשה לפרנסתו, הם ההוכחה הטובה ביותר לחשיבות האדירה של ענף הליסינג עבור צרכן הישראלי. חברות הליסינג הן היחידות שהצליחו להוריד לאורך השנים את מחירי הרכב ולקבל הנחות עבור לקוחותיהן הרבים, תודות לכוח המיקוח שלהן מול היבואנים. בענף הליסינג שוררת תחרות עזה, המובילה לכך שהנחות אלה עוברות בפועל לצרכן. בזכות ענף הליסינג נהנה מעמד הביניים בישראל מגישה למכוניות חדשות, בטוחות וחסכוניות.

המחשבה כי הנחות אלה מיקרות את מחיריהן של מכוניות אחרות חסרת ביסוס לחלוטין. פגיעה בהנחות לליסינג לא תוזיל מכוניות אחרות, אלא תייקר את המכוניות למאות אלפי המשפחות הנהנות מרכבי ליסינג חדשים וזולים. אין היגיון בהמלצות הבאות לייקר את עלות רכבי הליסינג באופן מלאכותי ולפגוע בענף תחרותי המיטיב עם הצרכן הישראלי. אנו מחזקים את ידיו של שר התחבורה במאמציו להגביר את התחרותיות בתחום יבוא מכוניות לישראל, ובטוחים כי הוא לא יפגע בחברות הליסינג, היוצרות בעצם קיומן כוח קניה אדיר וחשוב כל כך לצרכן הישראלי.