תמונת אילוסטרציההמבקשים, נוסעים בקווי האוטובוס של המפעילות אגד, דן קווים, מטרופולין, נתיבה אקספרס וקונקס, טענו בבקשות לאישור תובענה ייצוגית, שהגישו באמצעות עו"ד יוחאי גבע, כי המפעילות מפרות את החוק, כאשר הן אינן מציבות שילוט על גבי תחנות האוטובוס ובו מפה המפרטת את מהלך קו האוטובוס ושילוט שבו מוצגים זמני הקו, תדירות הקו ודרכי התקשרות עם מפעילת הקו או עם מרכז המידע הארצי.

המבקשים טענו, כי כאשר היו צריכים להגיע מאזור אחד לאזור אחר, המתינו לאוטובוס בתחנה במשך זמן רב, אולם לא היה בתחנת האוטובוס כל מידע שיכול לסייע להם לגבי תדירות הקווים, שעות פעילותם, ומפת מסלול הנסיעה שלהם או מספר טלפון אליו יוכלו לפנות. משלא יכלו לעשות את הבירורים כאמור, נאלצו ללכת מרחקים ארוכים ברגל, במטרה למצוא קו אוטובוס שיביא אותם ליעדם, וכי בזבזו לא פעם זמן יקר בהמתנה לקו אוטובוס לא נכון.

בבקשות נטען, כי קבוצת הנפגעים הינם כל אדם אשר החל מיום 1.1.12 ועד ליום מתן פסק הדין או עד ליום תיקון המחדל, לפי המוקדם, ביקש לעשות שימוש בקווי האוטובוס של המפעילות או עשה שימוש בקווי האוטובוס שלהן, ולא מצא כי בתחנת האוטובוס המשמשת לאיסוף נוסעים, הוצבה מפה המפרטת את מהלך קו השירות, זמני מתן השירות, תדירות הקו ודרכי ההתקשרות עם מפעילת הקו ועם מרכז המידע הארצי.

בבקשות נדרש ביהמ"ש להורות למפעילות להתקין בכל תחנת אוטובוס בה הן עושות שימוש, מפה המלמדת על מהלך הקו, שלט בו יוצגו זמני מתן השירות, שלט בדבר תדירות הקו, ושלט עם מידע על דרכי ההתקשרות עם המפעילה ועם מרכז מידע ארצי. בנוסף בבקשות נדרש פיצוי מכל אחת מהמפעילות הנע בין 100,000,000 ל-200,000,000 ש"ח וזאת בגין נזקים ממוניים ופגיעה באוטונומיה.