סוזוקי סוויפטאחד הנושאים החמים בשוק הרכב המקומי בתקופה האחרונה הוא מכוניות הסופרמיני הידניות שנמכרות במחיר מושך. מאז יצאו רנו, סקודה וסיאט בהצעות מעניינות לתחום הזה ראינו כיצד הציבור הישראלי מגיב בזריזות לחידושים ומוכן להתפשר על תיבת ההילוכים בתמורה לעסקה זולה יותר. גם סוזוקי, מי שהציתה את האופציה הידנית עם האלטו הקטנה והראתה לכולם שניתן להפוך אותה לחשובה מבחינת מכירות, רוצה להצטרף לחגיגה עם הדגמים היקרים יותר שבאמתחתה.

לסוזוקי שתי מכוניות קטנות שיכולות להתאים לתחום: ספלאש, וסוויפט. עד כה הוצעו שתי המכוניות האלה רק עם תיבה אוטומטית ואולם במכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, שואפים להביא במקביל גם את הגרסאות הידניות. שתי המכוניות שמיוצרות בהונגריה תהיינה חמושות במנוע ה-1.2 ליטר המוכר שמייצר 94 כ"ס. כמובן שהגעת הגרסה הידנית תשפר את צריכת הדלק וגם את הדירוג הירוק אבל היא תוסיף גם לביצועים. וכך ההאצה למאה קמ"ש תעמוד על 12.3 שניות בספלאש ובסוויפט הידניות לעומת 14.0 שניות ו-13.5 שניות בהתאמה.

בימים אלה בוחנים אנשי סוזוקי ישראל את הנושא בצורה רצינית ביותר, ומדווחים כי אם יצליחו לייצר מחיר תחרותי מספיק, הגרסאות הידניות החדשות ינחתו בארץ לקראת סוף הרבעון השני.