יארי מאטי לאטוולה - מנצח ראלי שוודיה עבור פורד
יארי-מאטי לאטוולה החל בצורה מדהימה את ראלי מונטה-קרלו, שפתח את העונה – והתרסק באופן מדהים לא פחות בסוף היום הראשון, בתאונה שהוציאה אותו לחלוטין מהתחרות. הפעם, בשוודיה המושלגת, הוא לא נתן לזה לקרות בשנית.
נהגה הראשי של קבוצת פורד ניצח את ראלי שוודיה המושלג, אחרי שליטה כמעט מוחלטת לאורך מרביתו. האירוע החל עם הצגת השיטה החדשה לקביעת סדר היציאה למירוץ, אשר מחליפה את ה"שייקדאון" המסורתי. השיטה כוללת סבבי אימון ואחריהם מקצה דירוג שלפיו נקבע סדר היציאה – הנהג שהשיג את הזמן המהיר ביותר במקצה בוחר מיקום יציאה ראשון, הנהג השני בוחר שני וכן הלאה. המנצח של המקצה היה לא אחר מאשר לאטוולה, והוא בחר את המקום ה-17 מתוך 21 נהגים מהקטגוריה הגבוהה, בציפייה שהתנאים ישתפרו ככל שיעברו יותר מכוניות על הסטייג'ים.
בפועל, התנאים היו קשים לכולם. הטמפ' היו אמנם מאוד נמוכות, מינוס עשר ואף למטה מכך, אך מעט מאוד שלג ירד לאחרונה באזור הראלי, ומעבר המכוניות עליו הוביל במקרים רבים לחשיפת שכבת העפר שפוגעת באחיזת צמיגי השלג הייעודיים. כך, הסטייג' הראשון של הראלי הוביל דווקא לניצחון מפתיע של דני סורדו מקבוצת מיני החדשה (שאח"כ פרש עקב בעיות מנוע שנבעו מתאונה), בעוד הסטייג' השני מאפשר למאדס אוסטברג הצעיר, מי שסיים שני בראלי בשנה שעברה, לתפוס את ההובלה. משם הפך האירוע לקרב בין שניים: לאטוולה, ויריבו (לשעבר עמיתו) מיקו הירבונן מקבוצת סיטרואן. סבסטיאן לואב, אלוף העולם, פגע בערימת שלג בפנייה השנייה של סטייג' 7 ואיבד שתי דקות בניסיונות להיחלץ בעזרת צופים שעמדו בקרבת מקום. התאונה הפילה אותו למיקום ה-11 ולמעשה סגרה את סיכוייו לניצחון.
היום השני לתחרות הוביל לעיכובים נוספים עבור לואב, לאחר סבסוב וקשיים בשמירה על הקצב של מתחריו, הוא נותר כ-3 דקות מאחור עד לסוף היום, במקום השישי. היום השלישי היה קצר ותכליתי, אך מלא במאורעות. בסטייג' הראשון שלו ניצח לאטוולה בהפרש משמעותי והוכיח שהשנה, על השלג אין שני לו. באמצע היום הירבונן, כחצי דקה מאחור, כבר הודה שאין לו סיכוי לתפוס את הפיאסטה השועטת. אבל שלושה סטייג'ים לסיום התברר שהכל עוד פתוח: לאטוולה פגע בסלע שצץ משום מקום וקיבל תקר בצמיג, שחתך את ההובלה שלו ל-8 שניות בלבד. גם חברו לקבוצה פטר סולברג חטף תקר בצמיג ואיבד כ-30 שניות, שעלו לו באיבוד המקום השלישי לטובת אוסטברג המתחרה עם פיאסטה דומה. לקראת סוף היום לאטוולה כבר נרגע וניצח עם הפרש של כ-16 שניות. הירבונן הסתפק במקום השני ואוסטברג חטף מסולברג את המקום השלישי בפודיום. יבגני נוביקוב הצליח לברוח מלואב ששעט לכיוונו וסיים חמישי, כשאלוף העולם מקבל את המקום השישי, אבל מנצח בפאואר-סטייג' וזוכה לשלוש נקודות נוספות.
ניצחונו של לאטוולה כאן השנה חשוב פעמיים: בשוודיה 2008 הוא זכה לניצחון הראשון בקריירה, ולתואר "הנהג הצעיר ביותר שזכה במירוץ של ה-WRC", בגיל 22. ניצחונו השנה מסמן את הניצחון ה-50 של קבוצת פורד מאז חזרה לאליפות בשנת 1997.

דירוג ראלי שוודיה:
1. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 3:18:28.3 (26 נק')
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – +16.6 (18 נק')
3. מאדס אוסטברג (פיאסטה פרטית) – 38.8+ (15 נק')
4. פטר סולברג (פורד) – 1:14.3+ (14 נק')
5. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – +2:41.4 (10 נק')
6. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:55.1+ (11 נק')
7. הנינג סולברג (פיאסטה פרטית) – 3:49.5+ (6 נק')
6. פטריק סנדל (מיני) – 5:08.9+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 2 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 39 נק'
2. מיקו הירבונן (סיטרואן) – 32 נק'
3. פטר סולברג (פורד) – 29 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 26 נק'
5. יבגני נוביקוב (M-ספורט פורד) – 21 נק'
6. דני סורדו (מיני) – 18 נק'

דירוג קבוצות אחרי 2 מרוצים:

1. סיטרואן – 65 נק'
2. פורד – 55 נק'
3. M-ספורט פורד – 28 נק'
4. מיני – 26 נק'