כל שנה במשחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL), הסופרבול, ישנה תחרות לא פחות חשובה ויוקרתית – "אליפות הפרסומת הכי טובה". מגוון חברות וקונצרנים מרחבי העולם נלחמים על כל שנייה במלחמת הפריים טיים הגדולה של השנה. תעשיית הרכב היא המפרסמת הגדולה ביותר בשנים האחרונות (אחריה תעשיית המשקאות, בפער ניכר). אגב אם תהיתם, כ-3.5 מיליון דולר עומד המחיר ל-30 שניות חשיפה בזמן המשחק! ככה זה כשיותר מ-90 מיליון צופים מהווים את אירוע הספורט הגדול ביותר בצפון אמריקה.
אותנו, מן הסתם, פחות מעניין המשחק (בלי לפגוע באוהדי הפוטבול), או פרסומות של חברות תקשורת או מחשבים, תאגידי מזון או כל דבר אחר. אותנו מעניין מה מבשלות יצרניות הרכב במחלקות השיווק והפרסום עתירות הניסיון, שלא נאמר ממון שלהן.
חלקן משחררות קדימונים לרשת או אפילו גרסאות מלאות בכדי להגדיל את אחוזי החשיפה. אז קבלו הצצה למה צפוי בקרב הגדול של סופרבול 2012:
בתערוכת דטריוט 2012 הציגה הונדה את אקורה NSX (כקונספט בינתיים), ממשיכת דרכה של מכונית העל הראשונה מיפן – הונדה NSX. מעבר לעיצוב המהמם והעובדה שהיא כנראה תעשה שימוש בטכנולוגיה היברידית, אין באמת תוכניות ייצור ושיווק מתקדמות. זה לא מונע מג'רי סיינפלד וג'יי לנו (חובבי רכב ידועים) לריב על הזכות להיות הלקוח הראשון...
פולקסווגן משיקה השנה את החיפושית החדשה (דור שני). שכנראה תגרום לא רק לכלבים, אלא גם לבעליהם לשמור על תזונה ואורך חיים בריא...
שברולט קאמארו החדשה היא בהחלט מכונית נחשקת. כזאת שבקלות תהיה חלומו של בוגר קולג' אמריקאי ממוצע שישמח לקבל אחת כמתנת סיום הלימודים. מה, באמת...
אין ספק שהוולט של שברולט היא מכונית מתקדמת טכנולוגית. אנחנו לא יודעים מה הרוב חושב, אך אנחנו מאוד מקווים שאם באמת יש חיים אינטיליגנטיים ביקום – הם קצת יותר מתקדמים מטכנולוגיית ההנעה ההיברידית הנוכחית של בני האדם...
טויוטה קאמרי היא אחת המכוניות החשובות של טויוטה בשוק הצפון אמריקאי (אם לא הכי), ומסורתית מובילה את צמרת טבלת המכירות. השנה משיקה טויוטה דור החדש לרכב המשפחתי המצליח, עם דגש על "המצאה מחדש". נו, טוב...
ולוסטר, מכונית הקופה הא-סימטרית של יונדאי, מציעה מראה מלבב, שימושיות נאה והתנהגות כביש חביבה. אך רבים חשבו שמעט יותר כוח הוא בגדר חובה. ומה יותר טוב מאשר להשוות את גרסת הטורבו החדשה לחייה על ארבע הכי מהירה...