מהיום מפת הנהיגה בישראל תשתנה מקצה לקצה. הבוקר (יום ראשון) הפרויקט הדיגיטלי והגרנדיוזי של מדינת ישראל יוצא לדרך עם הכנסתן לפעילות של 28 מצלמות מהירות ורמזור חדשות. כך על פי המידע שמפרסם המשרד לביטחון פנים, למרות שעל פי המידע שמגיע מהשטח יש 41 מצלמות פעילות.

אז זהו, השלב הראשוני יצא לדרך עם 19 מצלמות רמזור ו-9 מצלמות מהירות חדשות. בהמשך פעימה זו יפרסו 180 עמדות הפעלה ויופעלו 60 מצלמות, מתוכן כשני שליש מצלמות מהירות וכשליש מצלמות רמזור, כשבעוד כשנתיים, עם סיום הפרויקט, ירשתו את כבישי הארץ כ-300 מצלמות.

המצלמות החדשות (הידועות גם כפרויקט א'3) עתידות להפוך לאימת הנהגים שכן בניגוד למצלמות המוכרות, שמצלמות על סרטי צילום שדורשים איסוף, פיתוח ופענוח – תהליך ארוך ואיטי – המצלמות החדשות יודעות לזהות את מספר המכונית, שולחות מיד את הקובץ האלקטרוני למוקד, והדו"ח מגיע אל בית העבריין תוך 96 שעות. המצלמות החדשות אינן עובדות בעזרת רדאר, שאת פעולתו אפשר לזהות מרחוק, אלא בעזרת לולאות הטבועות בכביש, המאפשרות זיהוי מדויק יותר של המכונית שביצעה את העבירה. הן גם קולטות יותר נתונים ומכאן יוצא שלרשויות האכיפה קלף נוסף, מדידת מהירות ממוצעת בין שתי מצלמות באותו קטע כביש. המשמעות היא שגם אם זיהית את שתי המצלמות בצד הדרך ובלמת בזמן – בשני המקרים – ייתכן והדו"ח כבר בדרך אליך היות ומדידת המהירות הממוצעת בין קטעים עולה על המהירות המותרת. אבל זה המקרה הפשוט, מה יקרה אם חרגת מהמהירות המותרת ולא זיהית את המצלמות? תיאורית, בדרך אליך – ועוד באותו היום – 3 דו"חות מהירות ואולי גם הזמנה להפקדת רשיון הנהיגה.

בינתיים אנשי משרד הביטחון או המשטרה, אינם מוכנים לומר מאיזה מהירות יחלו המצלמות להפיק דוחות, מה שכן, הם מבטיחים להעניק חודש חסד לנהגים המהירים ולהפיק דו"חות אזהרה בלבד. דו"חות אלה יגיעו כפניה אישית מראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, בלשון זו: "מצאתי לנכון לפנות אליך באופן אישי ולבקשך לציית לחוקי התנועה וזאת מבלי לרשום כנגדך דו"ח תנועה בגין העבירה הנוכחית. עדיף לאבד רגע בחיים מאשר את החיים ברגע!" בנוסף יצורף הסבר על העבירה שביצעו בצירוף תמונה המתעדת אותה.