טויוטה TS030 הייברידטויוטה משחררת מידע ותמונות ראשונות של ה-TS030 הייבריד – מכונית המרוץ החדשה שלה. המכונית מיועדת להתחרות בליגת העל במרוצי ה-GT הנקראת LMP1 (לשעבר GT-קלאס או 'גרופ C'), ליגה הנשלטת בשנים האחרונות על ידי אודי, עם מכונית המונעת במנוע ... טורבו-דיזל.
בימים אלו מבצעת טויוטה נסיעות מבחן מרוכזות במסלול פול ריקאר שבצרפת, תחת מעטה חשאיות – לפחות בכל הקשור להישגים, לזמנים ולעמידה בציפיות. טויוטה אינה טירון בליגת ה-LMP1 ונזכיר שבעבר כיכבו מכוניותיה על הפודיומים, כאשר ה-TS030 הייבריד היא בעצם ממשיכת דרכן של ה-TS010 מ-91' וה-TS020 מ-98'.
כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, טויוטה חוזרת למסלול עם רכב כלאיים. מתחת למרכב סיבי הפחמן חבוי מנוע בנזין בתצורת V8 ובנפח 3.4 ליטר אליו משודך מנוע חשמלי הניזון מאנרגיה הנאגרת בעת הבלימה בצבר סוללות, והמנוצל בעת האצות או כאשר נדרש כוח נוסף. כעיקרון מסוגלת ה-TS030 לנוע גם על טהרת החשמל בלבד, אך מן הסתם זה לא מספיק להפחיד את המתחרות בתנאי מרוץ קיצוניים.

טויוטה לא משחררת פרטים נוספים, בכלל זה הספקים, מפרט טכני או ביצועים. מה שכן דווח מתייחס למרוץ הראשון בו המכונית אמורה להשתתף – 6 השעות ב-Spa ובגולת הכותרת – 24 השעות של לה-מאן. לגבי מרוצים אחרים בליגה לא פורסמה הצהרת כוונות. האם באודי צריכים לחשוש? ניאלץ להמתין עד ל-5 במאי, מועד המרוץ ב-Spa על מנת לדעת.