שברולט קוד 130R וטרו 140S כשבאמצע סוניקמכוניות קונספט נועדו לבחון את השטח. לגשש בזהירות לכיוון טרנדים חדשים ולתהות על דעת הקהל לגבי הפוטנציאל של דגמים חדשים. בין אם בניסיונות חדירה לשווקים חדשים או סגמנטים שונים, או פשוט מבחינה עיצובית נטו. כשאנשי שברולט ישבו לתכנן מכונית ספורטיבית לצעירים עבור תערוכת דטרויט, הם דאגו לשאול את ציבור הקונים לדעתם, ובסוף התהליך יצאו להם שני עיצובים מוצלחים – אז הם בנו את שניהם.
המכונית הראשונה נקראת בפשטות 'קוד'. או בשמה המלא: Code 130R. מדובר בקופה ארבע מושבית שמזכירה מעט קאמארו מכווצת, ונהנית גם היא מהנעה אחורית. היא מבוססת על פלטפורמת קאדילק ATS החדשה (שנחשפה אף היא לראשונה בתערוכה) וחולקת איתה את בסיס הגלגלים, אם כי האורך הכללי קטן יותר ועומד על 451 ס"מ. אם וכאשר היא תגיע לייצור, היא קרוב לוודאי תחלוק עמה גם את תיבות ששת ההילוכים – הידנית והאוטומטית.
שברולט מציגה: זוג קונספטים לצעירים (וידאו)
צילום: מנהל
המכונית השנייה עונה לשם 'טרו', או Tru 140S. גם היא מכונית קופה ארבע מושבית, אך עם עיצוב מעט האצ'בקי והנעה קדמית. הפלטפורמה כאן זהה לשל שברולט קרוז, אך בסיס הגלגלים מעט גדול יותר והיא רחבה וגבוהה מהן.
שברולט מציגה: זוג קונספטים לצעירים (וידאו)
צילום: מנהל
שתי המכוניות עתידות ליהנות ממנוע ה-1.4 ליטר טורבו Ecotec, שיספק בהן כ-150 כ"ס ו-20.5 קג"מ ויאפשר, גם בזכות מערכת לכיבוי והתנעת המנוע בעמידה וכן מערכת לבלימה רגנרטיבית, כ-14 ק"מ לליטר בממוצע. בתכנון עיצוב הפנים, שקיים כרגע רק מעל גבי מסכי המחשב, הושם דגש על רצון הלקוחות. בעיקר מדובר על מגוון פתרונות לשימושיות יומיומית וכן חיבוריות משודרגת לסמארטפונים ולאינטרנט.
שברולט מציגה: זוג קונספטים לצעירים (וידאו)
צילום: מנהל
המכוניות שהוצגו הן בשלב ראשוני מאוד והדרך עוד ארוכה לייצור סדרתי, אך אם יגיעו לייצור, הן עשויות לעלות מעט יותר מ-20,000 דולר, מה שיציב אותן בתחרות ישירה מול מכוניות קופה כמיצובישי אקליפס, ומתחת לגרסאות הבסיס של הקאמארו והמוסטנג. אם רק אחת מהן עתידה להגיע לייצור, אנחנו יודעים מי מהן היינו מעדיפים (רמז: סוג ההנעה משחק כאן תפקיד מכריע...). מה דעתכם?