פולקסווגן ג'טה היברידיתעם הג'טה הייבריד מציגה פולקסווגן את הדגם השני בארסנל שלה – אחרי הטוארג – המוצע בגרסה היברידית סדרתית. ההשקה בדטרויט לא הייתה מקרית שכן החל מנובמבר השנה תוצע הג'טה הייבריד לשוק האמריקאי, ובשלב ראשון – רק לו. מנוע ה-TSi בנפח 1.4 ליטר מציע בין היתר הודות למגדש טורבו 150 כ"ס ואליו משודך מנוע חשמלי המצרף למאמץ 20 קילו-ואט (קצת יותר מ-27 כ"ס) נוספים; התוצאה, כך מבטיחים בפולקסווגן, מאפשרת האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-9 שניות ויחד עם זאת צריכת דלק ממוצעת של למעלה מ-19 ק"מ/ליטר – למעלה מ-20% חיסכון ביחס לג'טה עם מנוע בנזין 1.4 ליטר ללא עזרה חשמלית.
המנוע החשמלי יכול גם להניע לבדו את הרכב כאשר צבר הסוללות מאפשר נסיעה של עד 2 ק"מ על טהרת החשמל במהירות שאינה עולה על 70 קמ"ש. לג'טה כלאיים גם מערכת לאגירת אנרגיית הבלימה לטובת טעינת המצברים כאשר בפולקסוגן טוענים כי כשליש ממילוי המצבר מתאפשר באמצעות ניצול אנרגיית הבלימה.
 
 
בפולקסווגן מדגישים את פוטנציאל ההנעה מהנהיגה בג'טה ההיברידית באמצעות מצב S בתיבת שבעת ההילוכים, כפול המצמדים; במצב זה מחוברים שני המנועים כיחידה אחת (למעלה מ-170 כ"ס) למשך זמן קצר לטובת פרצי כוח הנדרשים בעיקר במצבים כמו עקיפות. לוח המחוונים בג'טה ההיברידית הותאם לייעודו החדש ובין יתר המידע המועבר אל הנהג מופיע כמובן גם מצב הטעינה, תכולת המצברים, ההספק המגיע מהמנוע החשמלי, צריכת הדלק ועוד.
פולקסווגן ג'טה ההיברידית שוקלת 1,500 ק"ג בהחלט הגיוניים בהשוואה ל-1,330 הק"ג ששוקלת הג'טה 1.4 מוזנת הבנזין בלבד. המזגן ניזון מחשמל גם ללא הצורך להתניע את מנוע הבנזין. ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל ESP ו-6 כריות אוויר. חיצונית נבדלת הג'טה הייבריד מאחיותיה נטולות העזרה החשמלית בחזית מעודכנת קלות, בפנסי LED אחוריים, בצמיגים מיוחדים בעלי התנגדות גלגול נמוכה במיוחד וכמובן – במדבקות שלא ניתן לפספס.
 
פולקסווגן ג'טה היברידית יוצאת לדרך (וידאו)
צילום: מנהל 
 
השיווק של הג'טה ההיברידית יחל כאמור בנובמבר השנה ובארה"ב בלבד בשלב ראשון. פולקסווגן לא דווחה עד כה על מועדי שיווק מחוץ לאמריקה.