הונדה NSX קונספט עם לוגו אקורה בתערוכת דטרויט
ב-1989 החלה הונדה בייצור אחת מהמכוניות המפורסמות ביותר שלה מעולם – מכונית העל NSX. היא זכתה למנוע V6 מרכזי בנפח 3.0 ליטר (256 כ"ס), שמאוחר יותר הוגדל ל-3.2 ליטר, ו-280 כ"ס שהועברו ישירות לגלגלים האחוריים. בצירוף עם שימוש נרחב באלומיניום, משקלה הכולל נותר נמוך למדי והביצועים היו בהתאם: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש (בגרסה החזקה). המכונית זכתה להצלחה גדולה וייצורה נמשך עד 2005, ללא מחליפה באופק.
מאז רצו שמועות רבות ברשת אודות מחליפה אפשרית, אבל רק כעת, בתערוכת דטרויט 2012, מציגה הונדה מכונית קונספט שעתידה לסמן את בואה של ה-NSX הבאה, וגם את הכיוון אליו שואפת הונדה בשלל דגמיה הספורטיביים העתידיים. הפעם במדי אקורה, מותג היוקרה של הונדה באמריקה.
על העיצוב אין מה להרחיב בדיבור – בשביל כך יש את התמונות – אך הונדה עדיין שומרת את מרבית הקלפים קרוב לחזה, ומתארת בקצרה בלבד את מאפייניה של המכונית. מנוע הבנזין יהיה VTEC הזרקה ישירה בתצורת V6 אשר יותקן במרכז המכונית, בדומה ל-NSX המקורית. אליו תצטרף הנעה היברידית – ברוח התקופה – עם שני מנועים חשמליים אשר יניעו את הגלגלים הקדמיים, ויופעלו בעזרת מערכת שליטה דו-כיוונית, שתאפשר העברת מומנט חיובי (עם כיוון הנסיעה) ושלילי (נגד כיוון הנסיעה) בפניות. המכונית תקבל גם תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ומנוע חשמלי נוסף. המטרה היא להשיג ביצועים של מכונית-על, עם חסכון בדלק ומחשבה "ירוקה". לצורך כך ייעשה שימוש נרחב בחומרים קלים להקטנת משקל המכונית, ולאפשר לה להתחרות במכוניות על חזקות בהרבה בזכות יחס הספק-משקל מצוין.
סוף סוף – הונדה מתכוננת ל-NSX הבאה (וידאו)
צילום: מנהל
המכונית תתוכנן בארה"ב במשך שלוש השנים הבאות והיא מיועדת לייצור במפעל הונדה שבאוהיו. אנחנו מחכים במתח.