אודי
שנה עתירת פעילות מכין לנו המותג – החל מה-A3 החדשה, דרך גרסת חמש דלתות ל-A1, מתיחות פנים ל-A4 וה-A5 וכלה בחיזוק הקו הספורטיבי עם צרור שרירים בדמות ה-S6, ה-S7, וה-S8. באגף הפנאי יוסיף ה-Q3, שאך הושק, גרסת 170 כ"ס למבחר וה-Q5 יקבל גרסה היברידית.

אופל
אופל אסטרה סדאן היא החדשה העיקרית באופל השנה, אבל לפניה אמורה להגיעה הזפירה החדשה שתצטרף ל'מריבה' ששיווקה יחל השנה (אם כי בעיקר למוניות). את הרשימה יסגרו האסטרה GTC ו-OPC. אופל צפויה להשיק את האגף המסחרי עם הקומבו (דובלו מחופש), ויווארו ו-מובאנו (תואמי רנו טראפיק ומאסטר).

אינפיניטי
היצע הדגמים לא צפוי להשתנות כשהגרסה ההיברידית של ה-M כנראה תגיע באמצע השנה.

איסוזו
עד אמצע השנה יגיע ה-D-מקס החדש, שעשוי לכבוש את תואר הטנדר החזק בישראל – בתאילנד הוא הוצג עם מנוע 3.0 ל', 180 כ"ס.

אלפא רומיאו
זוהי שנת מעבר עבור המותג כאשר המיטו תעבור עדכונים קלים ותקבל בסוף השנה גרסת 5 דלתות.

אמ.ג'י
השנה תתחיל המתקפה האמיתית של המותג הסיני, עם MG350 החדשה, עליה קראתם בגיליון 310, שתתחרה בשוק המשפחתיות. לא ברור אם ה-550 תצליח לקבל את תקינת יורו 5 ותחזור להיצע ב-2012.
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2012
צילום: מנהל
MG350
ביואיק
ביואיק ריגל, אחותה של אופל אינסיגניה, תעשה עליה עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו 220 כ"ס המוכר מהאינסיגניה, וייתכן שגם גרסת ה-2.4 ליטר, 182 כ"ס, תגיע.
היבואן מגלה עניין גם בווראנו שמבוססת על הקרוז, אך לא ברור אם זו תגיע השנה או בתחילת שנה הבאה. בתחילת 2012 תעבור הלה-קרוס עדכון קל ומנוע ה-3.6 ליטר יקבל 23 כ"ס נוספים (סה"כ 303 כ"ס).

ב.מ.וו
ליצרנית הבווארית יש יבואנית חדשה, דלק מוטורס, שתשאף להכניס סדר למדיניות המחירים. החדשות העיקריות יהיו השקת סדרה 1 וסדרה 3. כמו כן תושק סדרה 6 בגרסה הסגורה.

גריטוול
התפתחויות חשובות במותג הסיני, כאשר במחצית הראשונה של 2012 תגיע מכונית נוסעים ראשונה שלו. מדובר ב-C10, סופרמיני עם מנוע 1.5 ליטר ( 105 כ"ס) ותיבה ידנית או אוטומטית. בסוף השנה עשוי להצטרף ההאבל H6, רכב פנאי גדול עם שישה הילוכים. לסטיד המוכר תצטרף גרסת דיזל.

ג'יפ
חטיבת ג'יפ תחל בשיווק גרסה מוזלת לקומפאס עם הנעה קדמית ומנוע 2.0 ליטר.

דודג'
בסוף השנה עשויה להגיע דודג' דארט המשפחתית, שתוצג באופן רשמי בתערוכת דטרויט הקרובה בינואר. הדארט מתבססת על פלטפורמת אלפא ג'ולייטה ותוצע עם מנועי 1.4 טורבו-בנזין מולטיאייר של פיאט וה-2.0 ליטר של קרייזלר.

הונדה
הונדה סיוויק החדשה תגיע בסוף מרץ בגרסאות ה-4 ו-5 דלתות (המאוד שונות) ועם מנוע ה-1.8 ליטר המוכר. מעט אחרי תגיע אינסייט מחודשת ו-CRV חדש לחלוטין צפוי בסוף 2012.
וולוו
בתחילת השנה צפוי רענון ל-XC90. אך החידוש החשוב עשוי להיות מחליפת ה-C30, ורכב הפנאי הקטן (XC30) שיבוסס עליה. לא ברור שהם יספיקו לנחות השנה.
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2012
צילום: מנהל
טויוטה GT86
טויוטה
טויוטה תפתח את השנה עם יאריס חדשה, שתפטר סוף סוף מהתיבה הרובוטית לטובת תיבה רציפה כמו שבספייס וורסו. מעט אחרי תגיע האוונסיס המחודשת והאוריס ההיברידית. באפריל צפויה טויוטה להיכנס לזירת המיני עם האיגו, שקבלה סוף-סוף אישור כניסה. במאי יגיע המיניוואן ההיברידי 'פריוס+' ומעט אחר כך הפריוס פלאג-אין. את הרשימה תחתום בקיץ ה-GT86, הספורטיבית שפותחה עם סובארו.
יגואר
ה-XK-RS הסופר ספורטיבית תגיע בגרסה הרגילה והפתוחה. ובהמשך צפויה להגיע ה-XF-RS.

יונדאי
בתחילת 2012 תגיע יורשת הסונטה, ה-i40, במרכב סדאן וסטיישן. במחצית השנייה תתייצב ה-i30 החדשה, כאשר לגרסה החשובה מנוע 1.6 ליטר 140 כ"ס ושישה הילוכים. גרסת הקרוסוואגן (סטיישן) תגיע בסוף השנה.
בסוף 2012 יגיע ה-iX45 שיחליף את הסנטה-פה הוותיק. בין לבין נקבל גרסת טורבו חזקה (204 כ"ס) לוולוסטר.
לנצ'יה
החידוש החשוב יהיה השקת הדלתא המחודשת.

לקסוס
מותג היוקרה יציג את ה-GS250 החדשה במרץ, ובאפריל תגיע הגרסה ההיברידית (3.5 ליטר). במחצית השנייה של 2012 ,יגיעו ה-RX350 ו-450 המחודשים.
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2012
צילום: מנהל
לנד רובר
זו שנת האווק אצל מותג השטח, אבל גם הדיסקברי והריינג' ספורט יעודכנו עם מנוע משופר. הרינג' רובר החדש לא יספיק כנראה להגיע השנה.

מאזדה
שנה מרתקת למותג שתתחיל עם מאזדה CX-5, רכב הפנאי החדש, עם מנוע בנזין. לקראת אמצע השנה תגיע ה-3 המחודשת – כנראה שללא שינויים מהותיים. בסוף השנה אמורה לנחות ה-6 החדשה. וה-BT50? בגלל בעיית מחיר לא ברור מתי יגיע הטנדר.

מזראטי
באיחור של שנה, ועם מטריית אוויס, פרארי ומזראטי יחלו פעילות באופן רשמי עם מבחר מלא והבטחה למחירים תחרותיים. במזראטי מתכננים להביא את כל הדגמים שלעת עתה כולל שניים בלבד: גרנדטוריסימו וקוואטורופורטה. בקנה עוד SUV שהוצג בתערוכת פרנקפורט השנה ועונה לשם קובנג (Kubang). ייצורו אמור להתחיל לקראת סוף שנת 2012 אך עדיין לא ידוע אם שיווקו בישראל יחל במהלך אותה שנה או רק ב-2013.

מיני
עם יבואן חדש שמבטיח לעשות יותר, השינויים יתמקדו בקופה וברודסטר החדשות.

מיצובישי
במיצובישי מקווים השנה להביא את ה-ASX אבל אין תאריך יעד כי לא ברור מתי תוצג גרסה אוטומטית. ולכן החדשה החשובה היא המיראז' – המכונית הקטנה שתגיע עם מנועי 1.0 ו-1.2 ליטר (ידנית או אוטומטית) ומחיר שיעמוד בין סופרמיני למיני. וה-I-MIEV? המותג קיבל אישור להתחיל בשיווקה אך הוא מתמהמה בגלל בעיית המחיר.
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2012
צילום: מנהל
מיצובישי ASX
מרצדס
החידושים הגדולים יתרחשו דווקא בצד הקטן. B קלאס חדשה תנחת בתחילת השנה עם מנועי 1.6 ל' מוגדשים (122 ו-156 כ"ס) ו-A קלאס תגיע בסופה. שיווק ה-ML יתחיל במלוא העוז, ויגיעו גרסת 350 מעודכנת ל-SL ומתיחת פנים ל-GLK. באמצע השנה תנחת ה-SLS הפתוחה וקצת אחריה ה-SL63 .

ניסאן
בקרסו קיבלו סוף-סוף אישור להביא מארה"ב את המקסימה הגדולה והוורסה (יורשת הטידה באמריקה). שתיהן עשויות להגיע בקיץ אך לא ברור אם מחליפת הטידה תהיה בגרסה אמריקנית או אירופאית.

סאנגיונג
שנה שופעת חידושים יחסית לגודל המותג. במרץ יגיע טנדר חדש שיחליף את האקטיון ספורט ויצויד בגרסת 155 כ"ס למנוע ה-2.0 ליטר דיזל. אחרי כן יעברו הרקסטון והרודיוס עדכון ויקבלו את מנוע ה-2.0 ליטר דיזל החדש. לקראת סוף 2012 יקבל הקורנדו מנוע בנזין.

סובארו
ביפנאוטו עומדים בפני תקופה חשובה. באמצע השנה תושק סובארו אימפרזה החדשה עם מנוע בנפח 1.6 ליטר החביב במקומותינו (114 כ"ס ותיבה רציפה). הפעם תושקנה גרסאות הסדאן והחמש דלתות יחדיו. קצת לפני תגיע ה-XV החדשה – למעשה גרסת חמש דלתות מוגבהת לאימפרזה עם איפור פנאי הולם. בקיץ תגיע ה-BRZ – קופה ספורטיבית עם הנעה אחורית.
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2012
צילום: מנהל
סובארו אימפרזה החדשה
סיאט
ה'מי' הקטנה עשויה להגיע באמצע השנה ובמחצית השנייה נקבל כנראה לאון חדשה.

סיטרואן
סיטרואן C1 תחזור במרץ בגרסה מחודשת. ה-C4 בגרסת 1.6 ליטר טורבו-בנזין תקבל תיבה אוטומטית רגילה (שישה הילוכים) ולמשפחת ה-DS יצטרפו ה-4 וה-5 בגרסאות ידניות (200 כ"ס) או אוטומטיות (156 כ"ס).
יבוא הברלינגו פירסט ופיג'ו פרטנר אוריגין הוותיקים יופסק ובמקומם נקבל גרסאות מוזלות (1.6 ליטר, 75 כ"ס) של הדגם החדש. סיטרואן ופיג'ו עשויות להתחיל בשיווק הנמו והביפר – אחיות לפיורינו של פיאט – באם יקבלו מחיר תחרותי.

סקודה
הסיטיגו הקטנה עשויה להגיע ברבעון השלישי של השנה, כנראה גם במרכב חמש דלתות. משפחתית קטנה חדשה, שתירש את האוקטביה טור, אולי תספיק להגיע בסוף השנה.

פולקסווגן
בתחילת השנה תגיע גרסת ה-1.2TSI לג'טה, וברבעון השני תושק ה-CC המחודשת. אבל דווקא סוף 2012 אמור להיות חשוב עבור המותג עם הגעת דור שביעי לגולף ולצידו חיפושית חדשה. גם הטנדר 'אמרוק' אמור להגיע לקראת סוף השנה. כרגע לא ברור עם ה'אפ!' תגיע בסוף 2012 או בתחילת 2013.

פורד
בתחילת השנה אמור מנוע ה-2.3 ליטר לצאת לפנסיה ויוחלף ביחידת ה-2.0 ליטר אקובוסט בגרסת ה-203 כ"ס עם תיבת הפאוור-שיפט (אוטומטי-רובוטי). כן צפויה תחילת שיווק הפוקוס דיזל. לקראת סוף השנה אמורים להגיע ה-C-מקס והגרנד –Cמקס, מיניוואנים קומפקטיים על בסיס הפוקוס, עם מנוע ה-2.0 ליטר ותיבת הפאוור-שיפט המוכרים מהפוקוס, ואולי גם הקוגה, רכב הפנאי החדש של פורד. בפורד משתעשעים ברעיון להביא פוקוס ST או פיאסטה ידנית ועמלים גם על הצד האמריקני ובייחוד על המוסטנג.

היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2012
צילום: מנהל
פורשה
מכירת ה-911 החלה ובהמשך יצטרפו גרסאות הקבריו' ובסוף השנה ההנעה הכפולה. שיווק הפאנמרה GTS מתחיל ולקראת אמצע השנה תגיע בוקסטר חדשה.

פיאט
החדשה החשובה תהיה פיאט פנדה החדשה שתנחת באביב ותימכר לצד הפנדה היוצאת. בסוף השנה עשויה להגיע משפחתית חדשה שתתבסס על דגם של דודג' ותוצע עם מנוע ה-1.4 טורבו ותיבה כפולת מצמדים.

פיג'ו
החדשה החשובה היא ה-208, שתתעכב עד סוף 2012 בהמתנה לגרסאות האוטומטיות (ייתכן שבאמצע השנה יושקו הגרסאות הספורטיביות). ה-4008 והסי-קרוסר של סיטרואן, שמבוססים על המיצובישי ASX, ינחתו בגרסאות ידניות עד הגעת האוטומטית. ה-3008 היבירדית תגיע רק אם תזכה בהטבה ההיברידית (עם ציון ירוק של 4 היא לא זכאית, לפי הכללים הנוכחיים, להטבה). ייתכן ויחל שיווק האיון וה--Cזירו החשמליות, עם ניסיון להפריד בין מחיר הרכב לזה של הסוללה.

פרארי
באיחור של שנה, ועם מטריית אוויס, פרארי ומזראטי יחלו פעילות באופן רשמי עם מבחר מלא והבטחה למחירים תחרותיים. רשימת האגדות של פרארי תחל ב-458 איטליה כשבהמשך יגיעו גם דגמים נוספים.
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2012
צילום: מנהל
פרארי 458 איטליה (צלם: תומר פדר)
קאדילק
שנה חשובה למותג, כשבקיץ תנחת ה-ATS, שתתחרה בסדרה 3 ודומיו. היבואנית מקווה שלצידה תגיע גם ה-XTS, מכונית הדגל החדשה, אך ייתכן שהיא תתעכב עד סוף השנה.
בקאדילק מתכוונים להביא גם את ה-ELR, אשר מבוססת על השברולט וולט. בין לבין תגיע גרסת ה-3.6 ליטר החזקה ל-SRX.

קיה
המותג הקוריאני יחליף חלק ניכר מהמבחר השנה. קיה ריו החדשה תגיע כבר בתחילת השנה בגרסאות סדאן והאצ'בק, עם מנועי בנזין ודיזל כאשר גרסת ה-1.2 ליטר עם תיבה ידנית עשויה להגיע לקראת המחצית השנייה של 2012. באמצע השנה תגיע האופטימה, מחליפת המג'נטיס, בגרסאות בנזין ודיזל וכנראה שגם כהיברידית. באותה תקופה גם תגיע הסיד החדשה עם מפרט דומה לזה של ה-i30, כשגרסת הסטיישן תצטרף מאוחר יותר.

קרייזלר
קרייזלר תפתח את 2012 עם ה-300 החדשה (3.6 ליטר, 8 הילוכים) שתציע מחיר תחרותי. ה-200 תגיע בסוף הרבעון השני עם מנועי ה-2.4 ליטר וה-3.6 ליטר המוכרים ותיבת שישה הילוכים.

רנו
החדשה הגדולה של רנו היא כמובן הפלואנס החשמלית (בה כבר נהגנו), שתגיע תחת מטריית בטר פלייס. קרסו מצידה בודקת את כדאיות שיווק הקנגו החשמלי (בה נהגנו גם כן). רנו תבדוק דרכים להמשיך לחזק את תחום הדיזל, ואולי תעשה זאת גם עם הסניק המחודש. ברנו גם בודקים אפשרות להסתער על תחום המיני עם הטווינגו וגם יש סיכוי (קלוש) שהקליאו החדשה תגיע בסוף השנה.
היכונו: כל כלי הרכב שיגיעו ב-2012
צילום: מנהל
שברולט קרוז האצ'בק
שברולט
בתחילת השנה יחל סוף-סוף שיווק שברולט אורלנדו, שיגיע בגרסת הדיזל. באותה תקופה תנחת הקאפטיבה ספורט, גרסת חמש מקומות מוזלת לקאפטיבה ותאומה לאופל אנטרה. היא תוצע עם מנוע ה-2.4 ליטר והנעה קדמית כדי שתוכל להתחרות בגרסאות היקרות של ה-iX35. כן יוצעו גרסאות מהודרות וכפולות הנעה.
בינואר תגיע גם שברולט קרוז בגרסת 1.4 ליטר טורבו, ומאוחר יותר מחומשת הדלתות. בקיץ תגיע מאמריקה המאליבו החדשה ואולי נזכה סוף-סוף לראות כאן את הקאמארו.
בשברולט עשויים להביא גם את הקולראדו, אחיו של ה-D-מקס, כדי לחזק את אחיזת המותג בתחום הטנדרים.