גם המפוארת שבהיצע של יגואר – ה-XJ – תקבל בקרוב גרסת שרירים על-מנת לאפשר התמודדות מול החזקות שבמפוארות של מרצדס, ב.מ.וו, אודי ושות'אין ספק שאנו עדים לתנועה געשית רוחשת מתחת לפני השטח כמו גם מעליו ביגואר. היצרנית הבריטית הוותיקה מנסה מזה שנים לעלות כיתה, להציע מתחרות באי-אלו נישות וקטגוריות בכירות ולחדש עם דגמים שיזכירו לכולם מהיכן שואב הנמר האנגלי את מורשתו. לאחר שנים של ייצור בריטי קלאסי (ז"א: איכות ייצור והרכבה על הפנים), בעיות אמינות ומחירים גבוהים הגיע עידן פורד (1990-208). בתקופה זו עברה היצרנית המנומנמת תנופת פיתוח והכסף האמריקאי הגדול הכניס אל מתחת לפח הנאה של יגואר רוח חדשה עם טכנולוגיה שאמורה לשרוד בין טיפול לטיפול. יגואר החלה לזנב במתחרות מגרמניה, אך הדרך עדיין הייתה ארוכה. הצרות לא פסקו עם המעבר לידי טאטא ההודית על הטלטלות המלוות מהלך שכזה, אך עתה נראה כי לאט לאט האבק שוקע והאימפריה הבריטית שוב רואה זריחה; אמנם עם נוף הודי, אך הבריטים בהחלט מכירים את הפינה הזו על הכדור. אז מה מתכננים לנו ביגואר?

הרבה מונח על כתפי ה"קטנה" המיועדת של יגואר – ה-XE המתוכננת שקדימון שלה הוצג בפרנקפורט כ-C-X16 קונספט. "ממשיכת ה-E-Type" כדברי יגואר אמורה להיות הרבה מעבר למה שההשראה המיתולוגית הייתה, לבטח בכל הקשור לנתוני מכירות וקהל יעד אליו היא תפנה; עם טווח מחירים צפוי שינוע בין 60-80,000 יורו אמורה היגואר הצעירה ביותר בהיצע להתחרות בקופה/רודסטריות זולות יחסית כמו אודי TTS, ב.מ.וו Z4 ומרצדס SLK בגרסאותיה הבסיסיות, ובגרסאות החזקות יותר גם מול מתחרות יקרות בהרבה כמו אסטון מרטין ופורשה 911. יורשת ה-E-Type תוצע כבר בשנה הבאה כרודסטר, וזמן קצר לאחר מכן גם כקופה. בתכנון מגוון מנועי 6 ו-8 צילינדרים כמו גם גרסאות היברידיות.
יגואר באטרף: תוכניות היצרנית לשנים הקרובות
צילום: מנהל
יגואר XJ
פורשה קאיין ושות' צריכים גם כן להתחיל לפזול לכיוון יגואר עם מימוש ה"איומים" להיכנס בנישת ה-SUV הספורטיביים והמפוארים. סיפרנו לכם כבר על תוכניות יגואר לרדת לשטח ונכון לעכשיו מדברים שם על השקה ב-2014, מה שאומר שככל הנראה יוצג קונספט עוד לפני כן. כבסיס תשמש פלטפורמת הריינג'-רובר הבאה (כזכור לנד רובר גם נמצאת בבעלות טאטא) שכבר בשלב התכנון הראשוני תוסב בנפרד לשימוש היגואר המיועדת לשטח, עם דגש על בניה סופר-קלה וכיול ספורטיבי. ביגואר ינסו להעניק לרכב הכביש-שטח שלהם תכונות ואופי של ספורטיבית עם הנעה אחורית ולשם כך תידרש עבודה רבה בתכנון מערכת ההנעה הכפולה שתהיה ייחודית ליגואר.
כל הליין של יגואר צפוי לקבל גרסאות חזקות במיוחד (RS) על-מנת להתחרות בגרסאות המקבילות של מרצדס (AMG), ב.מ.וו (M) ואודי (S ו-RS). ראינו כבר בתחילת השנה את ה-XKR-S עם 550 כ"ס בתצורת קופה, כאשר בימים אלו נמצאת גרסת הרודסטר במבחנים אחרונים לפני השקה וייצור המתוכננים לתחילת 2012.
גם סדרה XF תתרחב עם הוספת הסטיישן המובטחת שכרגע נמצאת בפיתוח חשאי. כבסיס תשמש כמובן ה-XF, בכלל זה היצע המנועים המוכר. עוד בענייני יגואר XF – גם כאן מחכים להולדת האחות החדשה – גרסת ה-XFR-S – שתזכה להשתלת V8 אימתני עם מגדש-על בחזיתה. מתי? כנרה שגם בשנה הבאה (2012). כמו יגואר XJ הבכירה כך תקבל גם ה-XF גרסה היברידית שככל הנראה תראה ייצור סדרתי לקראת סוף 2012.
יגואר באטרף: תוכניות היצרנית לשנים הקרובות
צילום: מנהל
יגואר CX-75
מכונית העל האחרונה של יגואר הייתה ה-XJ220 שלא ממש הורידה את פרארי, למבורגיני ושות' על הברכיים; למרות זאת ביגואר מתעתדים לחזור לליגה הבכירה של מכוניות-העל עם הבטחה לייצור מוגבל של ממשיכת הקונספט המהפכני (המונע באמצעות טורבינות זעירות) C-X75. בדרך אל קרקע המציאות נפסלה שיטת ההינע באמצעות טורבינות – למרות שביגואר מצהירים כי הכיוון לא נפסל לגמרי והוא זוכה להמשך השקעה ופיתוח. למכונית-העל המיועדת – שכרגע לא ידועים כל הפרטים הטכניים לגביה – יהיה הינע חשמלי או היברידי שיישען על מנועים חשמליים לכל גלגל עם מנוע בנזין-טורבו קטן שישמש או כמניע או כגנרטור למנועים החשמליים. מה שכן ידוע הוא גזרת המחיר, מה שמקטין את הסיכויים לראות את המכונית כרכב חברה: 800,000 יורו וצפונה. העיצוב יישאר ככל הנראה דומה לעיצוב הקונספט המרהיב, והייצור יוגבל ל-250 יחידות.