שברולט וולט
האם שברולט וולט סובלת מכשל הגורם לה להתלקח אחרי תאונת דרכים? בג'נרל מוטורס סבורים שמכונית הכלאיים המתקדמת, שמסמלת אולי יותר מכל את יציאתם מפשיטת הרגל, בטוחה לנסיעה, אך בעקבות התלקחות ספונטנית שנגרמה בניסוי בטיחות, פתחו בבדיקה מחודשת של מצבריה. בנוסף, הקונצרן האמריקני הציע ל-6,000 בעלי שברולט וולט לרכוש את מכוניתם חזרה, או להעניק להם רכב חליפי לתקופת הבדיקה.
הפרשה החלה לפני מספר חודשים בניסוי שגרתי שביצע הממשל האמריקני, מבחן ריסוק המנוהל על-ידי ה-NHTSA (הרשות הפדרלית לבטיחות בדרכים). הוולט צלחה את מבחן הבטיחות בהצלחה, אלא שכשלושה שבועות לאחר מבחן פגיעת צד, רכב המבחן התלקח ספונטנית בעודו מונח בחניון ה-NHTSA, נשרף לחלוטין וגרם להתלקחות מספר מכוניות נוספות במגרש. הרשות וג'נרל מוטורס מיהרו להרגיע והצהירו כי הרכב עדיין בטוח, אך ברשות החליטו לבצע ניסוי חוזר.
ג'נרל מוטורס בודק: מה גרם לשברולט וולט להתלקח?
צילום: מנהל
ב-NHTSA דימו תאונת פגיעת צד ותאונת התהפכות במערכי מצבר נוספים, והפעם ההתלקחות בשני מערכים הייתה כמעט מיידית. תוצאות אלו הובילו לפתיחת חקירה פדרלית מעמיקה לבטיחות הוולט, ולתגובה מהירה של ג'נרל מוטורס. הקונצרן האמריקני הצהיר כי הוולט עודנה בטוחה, אך כי כל לקוח שיחפוץ בכך יוכל למכור את הוולט שלו חזרה ליצרנית או לקבל רכב חליפי בכדי שלא יצטרך לנהוג במכוניתו עד לתום התחקיר. במקביל, מהנדסי GM פתחו בחקירה משלהם, ומנסים למצוא דרך לאתר את הסיבה לדלקה, ודרך למנוע אותה.
בתוך כך, ב-GM הודיעו לאחרונה כי לא יעמדו ביעד המכירות שהציבו למכונית הכלאיים המתקדמת. עד חודש נובמבר, נמכרו כ-6,100 יחידות של הוולט, זאת בהשוואה ליעד של 10,000 יחידות שהאמריקנים קיוו למכור בארה"ב עד סוף השנה. פרסום הפרשה עשוי להעיב גם על הסיכויים לעמוד ביעד לשנה הבאה, שעומד על 45,000 יחידות, אם כי זה תלוי בעיקר בדרך בה הפרשה תסתיים.