MG 3 XrossMG הוקמה באנגליה ב-1924 ונקראת על שם Morris Garages – מוסכי מוריס, כאשר החלה כסוכנות מוריס של סיסיל קימבר. למעט חריגות פה ושם, רכשה לעצמה MG במשך השנים שם של יצרנית מכוניות עממיות וזולות יחסית, כאשר תמיד הציעה מכוניות ספורט ורודסטר בנוסחה של הרבה פאן והנאה, בתמורה למעט כסף. ב-2005, לאחר לא מעט גלגולים והפיכות כואבות, נרכש המותג, או מה שנותר ממנו, על ידי חברה סינית (נאנג'ינג) ששנתיים מאוחר יותר התאחדה עם SAIC – יצרנית ענק סינית – המחזיקה בין היתר בזכויות השם רובר. תחילה הציעה החברה החדשה גרסאות וותיקות של MG שלמעשה היוו המשך ייצור של דגמים קודמים, אך ה-MG550 המוכרת גם אצלנו היתה בגדר אבן דרך שכן היא נועדה להחזיר את השם MG לאירופה.

בסוף 2010 השיקה MG את ה-3, סופרמני אשר בניגוד לדור הראשון, מושתת על פלטפורמה חדשה לגמרי. וכעת על בסיס פלטפורמה זו מציגה היצרנית, בגואנג-זו שבסין, את גרסת ה"שטח" של ה-3 עם השם הקצת-קשה-להיגוי Xross.
הסינים מגדירים את ה-MG 3 Xross כ'קרוסאובר', למרות ההנעה-הקדמית-בלבד איתה מוצעת המכונית, ומדובר מן הסתם במעטפת אופנתית שנועדה להרחיב את קהל היעד – בעיקר בצעירים. ב-MG מגלים אמנם את היצע המנועים, הכולל... מנוע אחד – 1.5 ליטר בנזין עם 107 כ"ס המשודך לגיר אוטומטי או ידני – אך לא פרטים הכרחיים כאשר מדובר ביכולות לנוע מעבר לאספלט; על-פי התמונות נראה אמנם כי המרכב הוגבה במעט וניתן להבחין במגיני גחון מסביב אבל לא נראה שניתן לכנות את הפלסטיקה החדשה כ"חבילת שטח". הממדים מתאימים למשפחה צעירה עם אורך של כ-408 ס"מ, רוחב של 174 וגובה של 153 ס"מ – גדול ב-80, 11 ו-11 מ"מ בהתאמה ביחס ל-MG 3 הרגילה.

ב-MG יתחילו בשיווק "גרסה אירופאית" של ה-MG 3 Xross ככל הנראה לקראת אמצע 2012 כמכונית זולה מאוד לרכישה ולתחזוקה המיועדת לצעירים בעיקר. עדיין אין הערכות למחיר אך אם וכאשר ייתכן ומדובר ברכב מעניין.