נבחרת פורמולה ישראל לצד המכוניתאירוע פורמולה ישראל התקדם אתמול (יום א') צעד נוסף, במסיבת עיתונאים מתוקשרת נחשפו מכוניות המירוץ ונבחרת הנהגים שיספקו את המופע המרכזי באילת בעוד כשבועיים. כזכור, ב-15 וב-16 בדצמבר יערכו באילת מירוצי מכוניות בקטגוריית פורמולה רנו. אלה למעשה ימי השיא של האירוע, אולם הם גם מסמנים את פתיחת חודש הפעילות המוטורית במסלול שהוכן באילת.

ראשון לשאת דברים במסיבת העיתונאים היה בועז מאירי, מפיק האירוע שציין כי ברצונו להפוך את האירוע למסורת שנתית. "אנחנו מקווים שמירוץ הפורמולה הראשון במדינה יהווה את הבסיס לכינון תרבות ספורט מוטורית בישראל ויפתח את השער לאירועים דומים בעתיד". סיכם מאירי. אחריו נשאו דברים ראש עריית אילת מר מאיר יצחק הלוי וראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט מר אורי שפר. ראש עריית אילת ברך את ההחלטה לערוך את המירוץ בתחומי עירו ואילו שפר הזכיר כי כל פעילות ספורט מוטורי כפופות מעתה לחוק וכך גם אירוע הפורמולה באילת.

נבחרת פורמולה ישראל
כזכור במהלך ספטמבר הגיעו כ-3,000 איש לימי מיון במכון וינגייט. בתום שלב המיון גובשה נבחרת בת 50 נהגים אשר המשיכה לשלב הבא של אימונים וסדנאות נהיגה וכן קורס בן שבוע באקדמיה הבינלאומית לנהיגה ספורטיבית בצרפת. בסיום אותו שלב נבחרו 16 נהגים ואלה מרכיבים את נבחרת הפורמולה הישראלית.

המסלול באילת
לצורך האירוע הוכן מסלול באורך של 1,300 מטר וברוחב של 9 מטר בשטח התפעולי שבנמל אילת. תוואי המסלול כולל ישורת אחת ארוכה כשלאורכה ממוקמים היציעים מצד אחד (לכ-10,000 צופים) ואיזור ה'פיטס' מצד שני. לדברי BBM, חברת ההפקות המארגנת את האירוע, המסלול הוקם בהתאם לתקנות ה-FIA ובימים אלה הם עמלים על אישורו בהתאם לתקנות הספורט המוטורי בישראל.

מה בתפריט
כאמור האירוע יערך על פני יומיים בתאריכים 15 ו-16 בדצמבר, כשהאירוע המרכזי בכל יום יהיה מירוץ פורמולה רנו. האירוע יורכב משני מקצים של גברים אשר יתחרו אחד נגד השני כשבסופם יערך מירוץ גמר, וזוג מקצי נשים אשר לא יתחרו אחת נגד השנייה, אלא רק נגד השעון. מהלך מעט תמוה יש לומר, היות ואין הפרדה בין המינים בספורט מוטורי.
בין לבין, בשני ימי האירוע יערכו מספר מקצים כנגד השעון של מנכל"ים וידוענים (על אותן מכוניות פורמולה רנו) וכן מופעי דריפטינג של חברת MY WAY DRIFT, מירוצי אופנועים וקארטינג 2 פעימות.
בתום האירוע המדובר, תשארנה מכוניות הפורמולה במסלול באילת לצורך קורסי נהיגה.

מחירים ומספרים נוספים
מחיר כרטיס למופע אחד: 380 שקל למבוגר ו-280 שקל לילד (מגיל 2-12). מחיר כרטיס לשני מופעים: 650 שקל למבוגר ו-450 שקל לילד. בנוסף, מוצעים חבילות נופש המשלבות לינה במלון מ-1,800 שקל.
על פי מאירי בין 6,000 ל-10,000 איש יגיעו לצפות באקשן כשעוד כמה מאות צפויים להגיע במהלך חודש דצמבר כדי להתנסות בקורס נהיגה במכונית פורמולה. מי שאינו יכול להגיע לאילת מוזמן לצפות בשידור החי בערוץ הספורט שיסקר את האירוע. בנוסף, הערוץ צפוי לשדר כשבוע לפני האירוע סדרת ריאליטי בת 4 פרקים המתעדת את כל תהליך בחירת הנבחרת.