למי שעוקב באופן צמוד אחרי התקדמות פרויקט א'3 – התקנת מצלמות המהירות החדשות המוכרות בשם גאטסו – יודע שחלקן יופעלו במוד של אכיפת מהירות ממוצעת בין קטעי כביש. למי שאינו מעורה בנושא נזכיר כי בתוכנית של פרויקט א'3 פריסה של 400 מצלמות דיגיטאליות חדישות בתוך שנתיים. מדובר במצלמות שיחוללו מהפכה באכיפה האוטומטית בארץ, שכן בניגוד למצלמות המוכרות, שמצלמות על סרטי צילום שדורשים איסוף, פיתוח ופיענוח – תהליך ארוך ואיטי – המצלמות החדשות יודעות לזהות את מספר המכונית, שולחות מיד את הקובץ האלקטרוני למוקד, והדו"ח מגיע אל בית העבריין תוך ימים ספורים. המצלמות החדשות אינן עובדות בעזרת רדאר, שאת פעולתו אפשר לזהות מרחוק, אלא בעזרת לולאות הטבועות בכביש, השמאפשרות זיהוי מדויק יותר של המכונית שביצעה את העבירה. הן גם קולטות יותר נתונים ומכאן יוצא שלרשויות האכיפה קלף נוסף, מדידת מהירות ממוצעת בין שתי מצלמות באותו קטע כביש. המשמעות היא שגם אם זיהית את שתי המצלמות בצד הדרך ובלמת בזמן – בשתי המקרים – ייתכן והדו"ח כבר בדרך אליך היות ומדידת המהירות הממוצעת בין קטעים עולה על המהירות המותרת. אבל זה המקרה הפשוט, מה יקרה אם חרגת מהמהירות המותרת ולא זיהית את המצלמות? תיאורית, בדרך אליך – ועוד באותו היום – 3 דו"חות מהירות ואולי גם הזמנה להפקדת רשיון הנהיגה.
נקודה זו מעוררת את השאלה: כמה דו"חות נהג צריך לקבל על אותה העברה? הרי נהג שהחנה את רכבו במקום אסור אינו זוכה לדו"ח כל 5 דקות. נהג "שמתבצר" בנתיב שמאלי אינו מקבל דו"ח על כל קילומטר שעבר בנתיב העקיפה. כנראה שלנושא זה יידרש בית המשפט לתת את הדעת.
עד שהסוגיה תתבהר בבתי המשפט, לבעלי "הרגל הכבדה" יש מענה בשוק גלאי הרדאר. מדובר בסטינגר (הולנד), גלאי משולב GPS רדאר ולייזר שבנוסף לפונקציות המוכרות, מתריע על כניסה לקטע "אכיפת מהירות ממוצעת". מרגע ההתרעה הגלאי מחשב עצמאית את המהירות הממוצעת ברכב, ומציג לנהג את המרחק שנותר עד לסיום קטע המדידה. לקראת היציאה מהקטע המדוד מציג הגלאי את המהירות הממוצעת של הרכב ובכמה היא חורגת מהמהירות המותרת באותו הקטע.

בין מאפייני הסטינגר נמצא התרעות קוליות בעברית, כיוונון ספי קליטה, בחירת תדרי קליטה, השתקת מערכת הסטריאו בעת התרעה ועוד. המערכת גם כוללת אנטנה מפוצלת כך שהיא מתאימה לכלי רכב בהן שמשת הרכב הקדמית חוסמת את קליטת הרדאר עקב תוספת מתכת בשמשה (שמטרתן הקטנת קרינת השמש הנכנסת לרכב).
מחיר הסטינגר עומד על 10,000 שקלים.