פורד E-Bike קונספטבין שלל החידושים שהמתינו לבאי דוכן פורד בפרנקפורט עמדו גם אופנים חשמליים שהוצגו כ-E-Bike קונספט. כמעט ויכולנו להיות נושאי בשורה – לאחר עיון במפרט הטכני המרשים של האופניים – אבל התוספת "קונספט" לשם הדגם אינה בכדי; בפורד לא ייצרו בטווח הזמן הנראה לעין משהו דומה, אבל הכפפה נזרקה.

האופניים פותחו עבור נשים וגברים כאחר, מסבירים בפורד. מכאן שלדת האלומיניום וקרבון בצורת הטרפז המתגאה במשקל עצמי נוצתי של 2.5 ק"ג בלבד (בפורד לא מסרו נתון משקל כולל). בתוך השלדה חבויים המצבר והכבלים המעבירים את החשמל למנוע, המותקן בתוך ה'נאבה' הקדמית. האופנים יכולים לנוע בכוח החשמל בלבד למרחק של עד 85 ק"מ, במהירות של עד 25 קמ"ש. בפורד טוענים ששעתיים בשקע החשמל הביתי יספיקו למילוי 80% ממצבר הליתיום-יון, ובין 3 ל-4 שעות למילוי מלא. הדוושות מניעות באמצעות רצועה את הגלגל האחורי, כאשר גיר מתוצרת שימאנו המותקן בתוך הנאבה האחורית מאפשר בחירה בין 11 הילוכים שונים.

על הכידון ניתן להתקין טלפון חכם שבאמצעות אפליקציה ייחודית יעביר נתוני דרך, מהירות, מצב המצבר ועוד לעיני הרוכב. בכך נחסך לוח מחוונים או צג מובנה כלשהו. בגמר הרכיבה, ניתן יהיה מן הסתם להסיר את המכשיר ולהניחו בכיס, כ'סמארטפון' לכל דבר.

כאמור, בפורד לא מתכוונים לייצר אופניים כאלו בעתיד הנראה לעין, אך יחד עם השקת הקונספט המעניין מדגישים בפורד שבחברה רואים בכלי רכב דו-גלגלים חשמליים אחד הפתרונות לבעיות התנועה בערים בעתיד, וממש לא מתכוונים להשאיר את הבמה ליצרניות אחרות. מן הסתם עוד נראה קונספטים דומים עם הלוגו של פורד בעתיד הלא רחוק.