קרוואן אמפיבי
יצרנית הקרוואנים הגרמנייה Sealander הציגה בתערוכת הקרוואנים וה"בתים הנוסעים" שהתקיימה זה עתה בדיסלדורף שבגרמניה גרסה בשלה לייצור של קרוואן נגרר – שגם יודע לשוט. מדובר בקרוואן קומפקטי למדי – 389 ס"מ אורך, 160 ס"מ רוחב ו-185 ס"מ גובה – שמשקלו היבש 380 ק"ג והוא כולל מיטה זוגית במידה 200x156 ס"מ. המתכננים – וכך קובעים גם מומחים בתחום – מתגאים בניצול חלל הפנים המרשים והיעיל כאן, אבל זו כמובן אינו הפואנטה; לדגם המיוחד רצפה כפולה שנועדה לאפשר ציפה יעילה ואבטחה שגם במקרה של פגיעה בגחון – העסק עדיין יצוף.
אמא'לה – הבית צף!
צילום: מנהל
על היבשה ועד לחניון או לאגם – הקרוואן נגרר כמובן על ידי מכונית. אבל, ברגע שתגלגלו אותו אל המים תוכלו לשלוף מאחד התאים מנוע ימי קטן בהספק של כ-5 כ"ס הניזון מסוללה; סוג של מברגה נטענת ארוכה במיוחד. בעת אחסונו מחובר המנוע לשקע הטענה הדואג להשאירו טעון לכל מקרה. צבר סוללות מתמלא בכל זמן שהנגרר מחובר לרכב נוסע, והוא אמור לספק חשמל לכל צורכי המגורים בקרוואן למשך 24 שעות לפחות. אז מן הסתם לא מדובר בתחליף ליאכטה המשפחתית או לאופנוע-ים, אך יוצרי המוטציה החביבה מצהירים שלסיורים באגם הקרוב או אף במציאת חניון לילה שונה במקצת. למשל: אם החניון בתפוסה מלאה...

הקרוואן האמפיבי יחל להימכר באירופה בתחילת 2012 במחיר משוער שינוע בין 15-17,000 יורו. בשל המנוע הזעיר המפעיל אותו לא נדרש כל רישיון בכדי להשיטו במים.