סרג'יו מרקיונה, יו"ר פיאט וקרייזלרעל פי ראיון שהעניק סרג'יו מרקיונה, יו"ר פיאט וקרייזלר, לעיתון המקצועיAutomotive News Europe, הוא רואה שחורות לכלכלת אירופה, צופה עוד משברים עמוקים, אך מאמין שבסופו של תהליך תעשיית הרכב תשרוד אותם. מארקיונה חוזה הידרדרות מהותית נוספת לכלכלה האירופאית שהוא הגדיר כ"דראסטית הרבה יותר מעוד מיתון". הוא "מאשים" את הכלכלות הגדולות בעולם בטיפול כושל במשבר העולמי ומאמין שהמשבר עוד לא חלף, נהפכהו – עוד צפויים ימים קשים. אבל, לגבי רוב תעשיית הרכב האירופאית מגלה יו"ר פיאט וקרייזלר אופטימיות זהירה. "חברות שהחלו לטפל בבעיה כמו שצריך ובזמן – ב-2008-9 – יכולות כיום לדעתי לשרוד גם שנה במצב כלכלי קשה, של מיתון קיצוני".

מארקיונה טוען שאבטחת קופת מזומנים, צמצום ייצור, העסקת מינימום כוח-אדם תוך כדי גמישות בשעות עבודה ובמשמרות, הם 3 הגורמים שיקלו לשרוד ולחצות את המשבר. חששו הגדול של המנהל האיטלקי המוערך הוא בעיקר מטיפולן הכושל של ממשלות אירופה והאיחוד האירופאי בכלכלות קורסות כמו יוון, אבל גם במדינות עשירות וגדולות יותר כמו איטליה שגם עומדות בפני המכה הגדולה. "אי-העשייה או נקיטת מדיניות ברורה בנושא זה תוביל למשבר שיהיה הרבה יותר גדול מעוד מיתון". עיקר דאגתו מטיפול מוטעה, לתפיסתו, בחובות חיצוניים. טיפול שכזה יוביל להחרפת המשבר באירופה בעיקר, אך ללא חשש מתגובת שרשרת עולמית. "הבעיה היא בעיקר אירופאית" הוא טוען, ו"אי נקיטת עמדה ברורה ותחילת טיפול במשבר יוביל לקריסת היורו". בראיון אף התבטא בחריפות לגבי הכלכלה האירופאית "ששיטתה נכשלה".
יו
צילום: מנהל
אלפא רומיאו 8c
מארקיונה רואה בעיקר את אירופה ככלכלה יבשתית נפגעת ממיתון שעוד לפנינו, כאשר דווקא אותם יצרנים שנערכות להתמודדות עם המשבר ישרדו ויצלחו את התקופה בשלום. "שווקים רבים בעולם, ובעיקר שווקים מתפתחים התומכים בתעשיית הרכב, דוגמת הודו, סין ודרום אמריקה, אך גם ארה"ב – יושפעו פחות מהנעשה באירופה וימשיכו לצרוך מכוניות שמיוצרות באירופה או על-ידי יצרנים אירופאיים" הוא מנבא.