תמונת אילוסטרציהלפני כחודש מונתה על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ועדת זליכה. מדובר בוועדה שמטרתה לבחון את הריכוזיות בענף הרכב ולגבש המלצות להסרת חסמים שיביאו להגברת התחרותיות בכל ענפי הרכב. את מסקנות הוועדה צפוי להגיש פרופ' ירון זליכה לקראת שנה הבאה (עד ל-30 בינואר 2012), אך כבר כעת מתברר שהוועדה תעסוק בנושא נוסף: המיסוי על ענף הרכב.

דעה: האם ירון זליכה יגרום לתחרותיות בענף הרכב?

בישיבת הממשלה שנערכה אתמול (יום ב') הבהיר פרופ' מנואל טרכטנברג כי הועדה לשינוי חברתי- כלכלי שברשותו אינה תומכת בהקמת ועדה בינמשרדית חדשה שתעסוק בהיבטים של ענף הרכב אלא בהרחבת סמכויותיה של ועדת זליכה שכבר בוחנת את הענף מזוויות מסוימות.
באותה ישיבה הודיע ראש הממשלה, בינימין נתניהו, כי הוא תומך בהרחבת סמכויות ועדת זליכה וברחבת שורות הוועדה בעוד זוג נציגים ממשרד האוצר: נציג של רשות המיסים ונציג של הממונה על ההגבלים העסקיים.

"בשוק הרכב מונופולים גדולים והציבור בישראל איבד את סבלנותו כלפיהם." ציין השר כץ. "כדאי להתבונן במונופולים גדולים שניסו למנוע תחרות, כמו חברת 'תנובה' ולהבין שמה שקרה לתנובה יקרה גם למונופולים בענף הרכב ובעוצמה גדולה יותר." אמר השר כץ.