ג'יאנקרלו פיסיקלה בביקור בישראל
כל, אבל כל נהג מרוצים, יאמר לכם שלנהוג עבור פרארי זו פסגת שאיפותיו. בטח אם הוא איטלקי. ג'יאנקרלו פיסיקלה הוא כזה, נהג איטלקי עם רזומה מכובד בעולם המרוצים בכלל ובפורמולה 1 בפרט.
ג'יאנקרלו, יליד 1973, החל את דרכו המוטורית בצורה המקובלת – בתור ילד (בן 8) במכונית קרטינג. אל הפורמולה 1 הגיע ב-1996 במדי קבוצת מינרדי. ב-1997 עבר לקבוצת ג'ורדן, בה השיג את הפודיום הראשון בקריירה (קנדה). התחנה הבאה, קבוצת ג'ורדן-הונדה (2002-03), וניצחון ראשון מתוך שלושה בקריירה (ברזיל). ב-2004 עבר לקבוצת סאובר לשנה וממנה המשיך לרנו.
השנים ברנו (2005-07) ביססו את פיסיקלה כאחד הנהגים המובילים בסבב. "פיסיקו" היווה מרכיב חשוב בהצלחת הקבוצה וזכייתה באליפות היצרנים בעונות 2005 ו-2006. בשנת 2008 עבר לקבוצה החדשה פורס אינדיה, ונכנס לדפי ההיסטוריה כנהג התשיעי בהיסטוריה שהשלים 200 מרוצי גרנד-פרי (במונקו, לחובבי הטריוויה). עונה לאחר מכן, עם מכונית משופרת ומנועי מרצדס, השיג פיסיקלה זינוק ממקום ראשון בפעם הראשונה לקבוצה החדשה, וסיים את המירוץ במקום השני המכובד. ההישג המרשים תרם כנראה לעובדה שנבחר להחליף במדי פרארי את פליפה מאסה, שנפצע קשה בתאונה. החוזה שנחתם הציב אותו כנהג רשמי של "סקודריה פרארי" בחמשת המרוצים שנותרו לעונה, וכנהג רזרבי בעונה שאחריה. בעונת 2010, בה כיהן כנהג מחליף, לא הזדמן לו להתחרות לצערו, ובסיום העונה החליט להישאר בקבוצה כנהג מבחן.
כך באה לקיצה (בינתיים), קריירה בת 14 שנים בצמרת הספורט המוטורי העולמי – 231 מרוצים, 3 ניצחונות, 4 פול פוזישנים, 19 פודיומים, 2 הקפות מהירות במרוץ ו-275 נקודות אליפות במצטבר, בהחלט קריירה ראויה.

ברוך הבא לישראל, נהנה מהחום?

פיסיקלה צוחק. "נהנה מאוד, במיוחד אתמול בלילה (באירוע לכבודו), הייתה אנרגיה טובה. הנוף באילת פנטסטי והאנשים נחמדים מאוד".

ספר לנו על תפקידך הנוכחי בפרארי. האם אתה מעורב בפיתוח ובחינת מכוניות הכביש של החברה?
"אני מעורב בכמה תחומים. אני מתחרה בסדרת מרוצי ה-GT ומרוצי הלה-מאנס. בנוסף, אני עוסק בפיתוח מכוניות הפורמולה1 ומכוניות ה-GT (גרסאות מרוץ ל-458). מכוניות הכביש של החברה, מקבלות מערכות שנבחנות ברכבי המרוץ שלנו".

באיזו קבוצה הכי נהנית לנהוג? חוץ מפרארי...
"בפרארי זו הייתה תקופה קשה, נהגתי רק בחמישה מרוצים. ב-2005/6 בקבוצת רנו הייתה לנו מכונית טובה, לצד פרננדו אלונסו. היה נחמד להתחרות איתו, פרננדו זכה באליפות הנהגים וביחד זכינו באליפות היצרנים. הרנו הייתה מכונית טובה – התנהגות טובה, מנוע טוב ובסה"כ מאוד נהניתי".

עם מי מהנהגים הכי נהנית כחבר קבוצה?
"בתקופה ברנו, עם אלונסו. הוא חברותי מאוד ונהניתי לנהוג לצידו".
אבל לנהגים אחרים זה לא הצליח
"נכון. אני לא יודע למה, אבל אני נהניתי באותה תקופה".

אם לפרארי הייתה מכונית תחרותית יותר באותה תקופה, אתה חושב שהמעבר שלך מפורס אינדיה לשורותיה היה נגמר אחרת?

"כן, קרוב לוודאי שכן. באותו הזמן המכונית (של פרארי, א.א) לא הייתה מהירה מספיק. בנוסף, היא הייתה שונה מאוד לנהיגה ממכונית הפורס אינדיה, בה לא הייתה מערכת הקרס (KERS, אגירת אנרגיה בבלימה, א.א). במהלך האימון הראשון, לא היה לי מספיק זמן להתאים את סגנון הנהיגה שלי למכונית החדשה ולמערכת הקרס. אז התקשיתי לייצר ביצועים טובים. לראיה, גם רייקונן, בן קבוצתי, התקשה בחמשת המרוצים האחרונים, ולא הצליח להשיג פודיום או תוצאות טובות".

במבט לאחור מהו ההישג שבו אתה הכי גאה?
"הניצחון הראשון שלי בברזיל היה פנטסטי. זה היה מרוץ רטוב, בתנאים לא קלים ובמכונית לא 'מנצחת'. עשיתי מירוץ מצוין, הייתי מהיר וניצחתי את המירוץ. הניצחון הבא שלי, באוסטרליה, היה אולי קל מידי – זינקתי מהמקום הראשון וזכיתי במירוץ בקלות. המכונית (בנטון, א.א) הייתה טובה מאוד – זה היה סוף שבוע מצוין. גם ב-2009 בפורס אינדיה עשינו תוצאות טובות".

מה דעתך על חזרתו של מיכאל שומאכר לפורמולה 1?

"מיכאל שומאכר הוא אגדה. ציפיתי לראותו חוזר ומנצח מרוצים שוב. זה לא קרה, הוא התקשה. כנראה שלאחר כמה שנים מחוץ לספורט, כאשר התנהגות המכונית, סגנון הנהיגה והצמיגים שונים ממה שהכיר, קשה לחזור לצמרת. עכשיו, במרוץ האחרון (ספא, א.א), הוא עשה תוצאה יפה, להתחיל מהעמדה האחרונה ולסיים במקום החמישי. כרגע המכונית של מרצדס לא 'מכונית מנצחת', אבל בהשוואה לבן קבוצתו (ניקו רוזברג, א.א), בדרך כלל הוא מאחוריו וזה מאוד חריג בשביל מיכאל".

מה לדעתך היתרונות של מכוניות הרד-בול על מכוניות פרארי?
"ברור שיש לרד-בול מכונית טובה. היא קלה לנהיגה ומרגע היציאה מהפיטס, הם מצליחים לחמם את הצמיגים ולייצר זמנים מהירים במקצה הדירוג. מה שנותן להם יתרון גדול לפתוח את המירוץ מלפנים ולייצר יתרון במהלך ההקפות הראשונות, שזה חשוב להשגת תוצאה טובה במרוצים ולהשגת ניצחונות".
האם נראה אותך שוב בפורמולה 1? אתה רוצה לחזור ולנהוג?
"כן, הייתי רוצה לחזור. במכונית מנצחת, בטוח. אבל לא זו העדפה שלי. אני נהנה מתפקידי הנוכחי במסגרת החברה. ברור שאם פרארי תזדקק לי, בכל זמן, אהיה מוכן..."