פיסקר סרף, גרסת 'שוטינג ברייק' של הקארמה המוכרתיצרנית מכוניות הפאר החשמליות פיסקר, מאנאהיים שבקליפורניה, מפתיעה בפרנקפורט עם דגם חדש: סרף (Surf). מדובר במעין גרסת 'שוטינג ברייק' של פיסקר קארמה המוכרת זה מכבר, עליה היא גם מבוססת. אם תרצו: תצורת מרכב שנייה בסדרת הקארמה.
על טעם וריח אפשר בהחלט להתווכח, אך אם אהבתם את עיצוב הקארמה (ואנחנו אהבנו מאוד...) אזי אתם אמורים להתפעם מעיצוב הסרף שבהחלט מספיק על-מנת להעמיד ללא רגשות נחיתות את היצירה החשמלית לצד מתחרות עכשוויות כמו פורשה פאנאמרה, אסטון מרטין ראפיד ובמידה רבה גם פרארי FF. כמתחרותיה כך מיועדת גם הקארמה סרף לשמש כרכב ספורטיבי מהיר מאוד לעד ארבעה נוסעים עם קצת ציוד, כאשר כל נוסע יושב בכיסא עוטף ולופת, מוקף בכל הפאר והפינוקים המוכרים מעולם מכוניות היוקרה.
אז אם הקארמה נראתה לכם צפופה משהו ולא ממש מצאתם מקום נוח לתיקי הגולף, הנה מגיעה התשובה מבית פיסקר בדמות הסרף, המצוידת בתא מטען מכובד ונדיב יותר בנפחו ביחס למוצע בסדאן שכזו: בין 360 ל-820 ליטר, תלוי בקיפול המושבים האחוריים.
פיסקר סרף: גרסת מרכב חדשה לקארמה
צילום: מנהל
גג הזכוכית הפאנורמי כולל תאים סולאריים תורם את שלו למילוי צבר מצברי הליתיום-איון (20 קילוו-ואט/שעה) המספקים חשמל לשני מנועים, כל אחד בהספק 205 כ"ס המייצרים יחד מומנט אדיר של כמעט 136 קג"מ. בפיסקר מבטיחים האצה מעמידה ל-100 תוך פחות מ-6.0 שניות ומהירות מרבית של כ-200 קמ"ש. כאשר נגמר החשמל, מוצעות לנהג שתי אלטרנטיבות: מנוע בנזין (טורבו, 4 צילינדרים, 2.0 ליטר מבית GM עם 260 כ"ס), כך שייצר חשמל מספק לצמד המנועים החשמליים, או חיבור לשקע הביתי להטענה מהירה שתדרוש 6 שעות של מנוחה. בסה"כ מובטח לסרף טווח נסיעה של כ-500 ק"מ.
פיסקר סרף: גרסת מרכב חדשה לקארמה
צילום: מנהל
בפיסקר עוד לא התחילו במכירת המכוניות אך כרגע היצרנית עומדת בהבטחותיה ונראה כי הכיוון רציני. החברה גייסה עד כה למעלה מחצי מיליארד דולר ומעסיקה 150 עובדים. בסוף השנה אמורה להסתיים פריסת והיערכות כ-200 סוכנים ברחבי העולם, באמצעותם תימכרנה המכוניות. בכוונת פיסקר להתחיל למכור מכוניות במהלך 2012 כאשר כבר עתה עוסקת החברה בפיתוח הדור הבא של מכוניותיה החשמליות (מכונית שתהיה זולה ממשפחת הקארמה). לצד הקארמה סדאן תוצע כאמור גם הסרף (החל מסוף 2013) ובקנה גם גרסת קבריולה שתגיע לייצור בערך באותו הזמן. מחירים טרם פורסמו.