דובר קונצרן האלקטרוניקה הגרמני הענק סימנס הודיע שבוע שעבר על חתימת הסכם שת"פ בין הקונצרן ליצרנית הרכב השבדית וולוו. מבחינת סימנס מדובר בכניסה ראשונה ומלאה לתחום כלי הרכב החשמליים כאשר הכוונה היא להתחרות בין היתר בקונצרנים דוגמת בוש. למרות שהשוק רק בתחילתו הבהירו אנשי סימנס כי הם רואים בכניסה לתחום חשיבות רבה עם פוטנציאל עצום בעתיד. מאחר וכיום רוב יצרניות הרכב הגדולות כבר "תפוסות" בשיתופי פעולה למיניהם עם מומחיות לחשמל ואלקטרוניקה, בכוונת סימנס לפתח טכנולוגיית מנועים חשמליים יחד עם וולוו – מתוך כוונה בעתיד להפוך לשחקן מוביל בתחום, שיספק מנועים ליצרניות נוספות.

השת"פ עם וולוו יתחיל בהמשך פיתוח מכונית התצוגה החשמלית C30 Electric כאשר המטרה היא להגיע במהירות המרבית לכדי הבשלת הקונספט ותחילת הייצור הסדרתי. על פי ההסכם, ייוצרו בשלב הראשון 200 יח' מדגמי וולוו C30 החשמלית כשהעבודה המשותפת בין סימנס לוולוו תחל במהלך 2012. בסוף 2013 ישבו הצדדים שוב למו"מ כשאז יוחלטו המשך, אורך, אופי ועמק השת"פ בין היצרניות.

בכוונת סימנס להיכנס לפיתוח כל מכלולי המכונית החשמלית, בכלל זה לא רק מנועים אלא גם מערכות הטענה, מערכות הינע, נקודות טעינה, מצברים וכיו"ב. בסימנס הדגישו כי אין בכוונתם להיכנס לתחום ייצור כלי הרכב ולייצר מכוניות מן המסד ועד לטפחות, אך בהחלט להפוך לשחקן מוביל וחשוב בשיתופי הפעולה עם יצרניות הרכב בייצור כלי רכב חשמליים.