בנטלי קונטיננטל GTC
אם אתם עשירים מאוד ואוהבים ביצועים, יש לכם שתי אפשרויות. או שתקנו אחת ממכוניות העל האיטלקיות, כמו פרארי ולמבורגיני, תהנו מביצועים מסמרי שיער אבל גם מנוחות ושימושיות בעייתיות, או שתקנו בנטלי ותהנו מביצועים ונוחות של רכב יוקרה. ואיזו דרך טובה לנסוע, מאשר במכונית פתוחת גג עם מושבי עור ומהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש?
בדיוק בשביל חוויות מסוג זה, בנטלי תשיק בתערוכת פרנקפורט את הקונטיננטל GTC, דור שני למכונית הספורט-יוקרה בעלת הגג הנפתח. היא מבוססת על ה-GT שהוצגה אשתקד, ותצויד באותו מנוע W12 (שני V6 מחוברים) בנפח 6.0 ליטר. המנוע בעל צמד מגדשי הטורבו מפיק גם כאן 575 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-71.3 קג"מ ב-1,700 סל"ד, מספיק כדי לשגר את המכונית הגדולה (אורך של 481 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ ומשקל עצמי של כמעט 2.5 טון) ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות, שתי מאיות איטי יותר מהדגם הסגור. והמהירות המרבית? 314 קמ"ש, ארבעה פחות מה-GT.
כמצופה, ה-GTC איננה מכונית חסכונית במיוחד, עם תצרוכת דלק ממוצעת של שישה ק"מ לליטר בדיוק ופליטת פחמן דו-חמצני של 384 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. שני נתונים שלבטח יעניינו את עשירי תבל אפילו פחות משהם מתעניינים במחאת הקוטג' או במאהל בשדרות רוטשילד. והמחיר? ה-GTC תעלה החל מ-149,350 פאונד, או 888,000 שקל לפני מסים מקומיים. ולא, בינתיים אין כל כוונה לשווקה בישראל.