קיה פיקנטו. חמישה כוכבים במפרט הישראלי (גלריית תמונות מלאה של המבחן - משמאל למעלה)
בשורה טובה לרוכשי הקטנות הזולות בישראל: קיה פיקנטו, המכונית הזולה ביותר שנמכרת אצלנו למעט סוזוקי אלטו, זכתה לציונים מצוינים במבחן הבטיחות המחמיר של Euro NCAP. הפיקנטו דורגה בציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה אפשריים, אך מבט מעמיק לתוצאות מגלה כי בגרסאות הנמכרות בישראל, עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית, הייתה זכאית לציון של חמישה כוכבים. ב-Euro NCAP הדגישו כי הכוכב החמישי נשלל ממנה באירופה, מכיוון שעד ינואר 2012 היא מוצעת עם בקרת יציבות רק בחלק מהגרסאות. אלא שבישראל כאמור אין דגם ללא ESC, ועל-כן הפיקנטו זכאית לחמישה כוכבים. בתגובה לפנייה של "אוטו" ל-Euro NCAP, נמסר מהארגון כי הפיקנטו אכן זכאית לציון חמישה כוכבים בישראל.
הציון הגבוה של הפיקנטו, שכולל דירוג של 86% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים ו-47% בהגנה על הולכי רגל, ממקם אותה כמכונית המיני המוזלת הראשונה שזכאית לחמישה כוכבים. בכך קיה פיקנטו מובילה באופן קל על שברולט ספארק (עם 81% למבוגרים, 78% לילדים ו-43% להולכי רגל), ובאופן משמעותי מאוד על סוזוקי אלטו. זו האחרונה זכתה לציון בטיחות נמוך מאוד, למרות שדורגה עם בקרת יציבות: שלושה כוכבים עם 55% למבוגרים, 46% לילדים ו-35% להולכי רגל. יתר מכוניות המיני לא נבחנו בשיטת המבחן החדשה והמחמירה, כאשר בשיטה הישנה רק פיאט 500 זכתה לחמישה כוכבי בטיחות.
מלבד הפיקנטו, ה-Euro NCAP פרסם היום (ד') את דירוג הבטיחות של תשע מכוניות נוספות, כולן עם חמישה כוכבים. את התוצאה החשובה, ואולי גם המרשימה ביותר, רושמת שברולט סוניק החדשה. מחליפתה של שברולט אוויאו המושמצת, שנודעה בגלל רמת הבטיחות המחפירה שהציעה, מתקנת את העוול שעשתה קודמה עם ציונים מצוינים: 95% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-53% בשמירה על הולכי רגל. יחד עם ציון גבוה לעזרי הבטיחות (93%), הסוניק רושמת ציון כללי של חמישה כוכבים.
עוד מכוניות שזכו לציונים גבוהים: אודי A6 עם 91% בהגנה על מבוגרים, שברולט אורלנדו עם 95%, ופולקסווגן גולף קבריולה עם ציון מרשים של 96%, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בדגם ללא גג קשיח. גם יונדאי i40 החדשה והחשובה מאוד, מחליפת הסונטה באירופה (וכנראה גם בישראל), זכתה לציונים גבוהים בכל המבחנים.
קיה פיקנטו – המיני הכי בטיחותית בישראל
צילום: מנהל
* הפיקנטו בטבלה – במפרט האירופי. לדגם המשווק בישראל חמישה כוכבים