רנו לוגאן MCV. השיווק ייבחן מחדש
משרד התחבורה ישקול מחדש האם לאפשר את שיווק רנו לוגאן MCV ללא בקרת יציבות. בעקבות הפרסום על כוונת קרסו, יבואנית רנו, להחזיר לישראל את מכונית הסטיישן למרות שהיא לא מצוידת בבקרת יציבות אלקטרונית, פנינו למשרד התחבורה בבקשה לתגובה בנושא, ובשאלה כיצד ניתן לשווק בישראל מכונית נוסעים ללא בקרת יציבות, שהפכה לחובה על-פי התקנות המקומיות מינואר 2010. שיווק הלוגאן MCV אף הופסק במהלך שנה שעברה בגלל היעדר בקרת היציבות.
בתגובה לפנייתנו, נמסר ממשרד התחבורה כי הנושא ייבדק מחדש מול רנו. "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בוחן בימים אלה את הנושא מול יצרנית הרכב, וכן את התיעוד שלפיו אושר הרכב. בהתאם לממצאי הבדיקה ובמידת הצורך ייבחן המשך שיווק הרכב במתכונת המפורסמת", כך נמסר בתגובה.
אישור השיווק של הלוגאן ללא בקרת יציבות, מערכת בטיחות שהוכחה כיעילה בצמצום הסיכוי למעורבות בתאונה, עוררה לא מעט תמיהות. בעוד שכלי רכב מסחריים גדולים וטנדרים מסחריים זוכים בינתיים לפטור, מכוניות פרטיות ובהן טנדרונים ייעודיים כמו רנו קנגו וסיטרואן ברלינגו מחוייבים להציע בקרת יציבות בכל הגרסאות. רנו לוגאן MCV, המבוססת על פלטפורמת הדור הנוכחי של רנו קליאו, היא מכונית נוסעים עם חמישה מושבים (או שבעה בתוספת תשלום) במרכב סטיישן. בחו"ל נמכרות גרסאות מסחריות שלה (טנדר פתוח וסטיישן דו-מושבית ללא חלונות), אך הדגם שקרסו מתכננת למכור בישראל הוא גרסת נוסעים עם חמישה מושבים וחלונות צד.