רנו לוגאן MCV (בתמונה תחת מותג דצ'יה)
רנו לוגאן MCV, מכונית הסטיישן המבוססת על פלטפורמת רנו קליאו, תחזור לשוק הישראלי. המכונית, שמשווקת במרבית השווקים כדצ'יה (Dacia, המותג הרומני המוזל של רנו), הפסיקה להימכר בישראל בגלל שאין לה בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת בטיחות חשובה שהפכה לחובה בישראל מינואר 2010. אלא שכעת נראה שבקרסו הצליחו להשיג פטור מהמערכת מטעם משרד התחבורה, מה שיאפשר להם להחזיר את הלוגאן לישראל תחת הגדרת רכב מסחרי. את תגובת משרד התחבורה לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הכתבה.
רנו לוגאן MCV תוצע בתחילה רק עם תיבה ידנית, בשתי רמות גימור ובמחיר תחרותי. רמת הגימור הנמוכה יותר תעלה כ-96,000 שקל והגבוהה כ-100,000 שקל, כאשר בין ההבדלים (הלא רבים) יהיו מראות חשמל וחלונות חשמל אחוריים. הגרסה המצוידת יותר תהיה דומה ללוגאן שווקה כאן בעבר, כאשר אז מחירה עמד על 117,000 שקל (ו-125,000 לאוטומטית, שבינתיים לא תגיע).
ועוד שינוי ביחס לעבר: הפעם ה-MCV תשווק עם חמישה מושבים בלבד, כאשר צמד נוספים (מקוריים בהתקנה מקומית) יוצעו תמורת 4,000 שקל. כאן למעשה טמון העוקץ של המהלך, וזה מה שאיפשר את הבאת הרכב תחת הגדרה מסחרית מהסוג שמתיר בארץ שיווק ללא בקרת יציבות.
מערכת בקרת יציבות היא מערכת בטיחות המזהה מצבי החלקה, ומסוגלת לבלום גלגל אחד או יותר בכדי לייצב את הרכב בכיוון הרצוי. מערכת זו הוכחה בשורה של מחקרים כיעילה מאוד בהפחתת הסיכוי למעורבות בתאונה.