פולקסווגן. מוציאה הכי הרבה על מחקר ופיתוח
פולקסווגן היא יצרנית הרכב שמוציאה את הסכום הגבוה ביותר תעשייה עבור מחקר ופיתוח - כך עולה מנתונים שמפרסם מגזין הווידאו-אינטרנט האמריקני "אוטוליין". יצרנית הרכב הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בכלל השנה, הוציאה במהלך שנת 2010 לא פחות מ-9.2 מיליארד דולר, כשהיא משאירה מאחור את טויוטה (8.49 מיליארד דולר) וג'נרל מוטורס (6.96 מיליארד).
הוצאות גבוהות בעבור מחקר ופיתוח עשויות להצביע על פיתוח טכנולוגיות ודגמים חדשים, ואנליסטים משתמשים בנתון זה כדי להעריך אם יצרנית רכב נערכת למתקפת תדמים ועשויה ליהנות מצמיחה במכירות. מנגד, הוצאות מחקר ופיתוח גבוהות עשויות להצביע גם על הקצאת משאבים לא נכונה, או על תלות גבוהה מדי בפיתוח עצמי במקום רכישת טכנולוגיות ושיתופי פעולה.
מהנתונים עולה עוד כי במבט על הוצאות המחקר והפיתוח ביחס להכנסות, ב.מ.וו והונדה הן היצרניות שמוציאות את הנתח הגדול ביותר מהכנסותיהן למטרה זו (5.5%). אחריהן פולקסווגן (5.4% מההכנסות), לפני ג'נרל מוטורס (5.1%), דיימלר (יצרנית מרצדס עם 5%) ורנו (4.7%). יונדאי וקיה מוציאות הרבה פחות כסף ממרבית מתחרותיהן (כ-2.3 מיליארד דולר ביחד, כ-2% בלבד מהכנסותיהן), ואילו טויוטה מוציאה רק 3.8% מהכנסותיה על מחקר ופיתוח, מה שעשוי להעיד על יעילותה הרבה בניהול משאבים.