יונדאי קורב (Curb), רכב התצוגה שבגדר קדימון ליונדאי ix25 העתידיתיונדאי פועלת במרץ על הרחבת היצע הקרוסאוברים המצליחים שלה כשבקנה: ix25 שיתברג מתחת ל-ix35, ו-ix45 – מחליפו של הסנטה-פה.

7 שנים לאחר השקתו יזכה הסנטה-פה סוף סוף למחליף – ב-2013 – וזה ישב על פלטפורמה שבסיסה משותף לזו של יונדאי i40 החדשה. ל-ix45 יהיו 7 מקומות ישיבה, הנעה קדמית כסטנדרט עם אופציה לקבל הנעה כפולה קבועה. היצע המנועים של הקרוסאובר המתוכנן יכלול 4-צילינדרים קומפקטיים יחסית וחסכוניים שפרטים אודותיהם כבר פורסמו בהקשר לסדאן החדשה, ה-i40. מנועי ה-V6 יוצאו בשלב זה לגמלאות וכך גם הדיזל בנפח 2.2 ליטר שיוחלף בחדש לגמרי או ישודרג באופן משמעותי – בעיקר לטובת חיסכון בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.
גם ב-ix45 תצויד גרסת הבסיס בבנזין 1.6 ליטר מוגדש שישודך לגיר כפול-מצמדים עם 6 מהירויות. זמן קצר לאחר ההשקה המתוכננת תוצע גם גרסת הייבריד 'פלאג אין' שתתבסס על מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר. בשלב זה גם נשקלת גרסת הייבריד פלאג-אין על בסיס מנוע דיזל, אך העניין טרם נסגר ומותנה בנתוני מכירות הדגם החדש ולביקוש לגרסה כזו, כפי שילמדו מחקרי השוק.

עוד ב-2013 צפויה השקתו של יונדאי ix25, כ"אח קטן" ל-ix35. על הכוונת נמצא בראש ובראשונה ניסאן ג'וק המצליח. דגם התצוגה יונדאי קורב (Curb) שעוצב בקליפורניה היה בגדר קדימון, ול-ix25 המיועד יהיה הרבה מן המשותף לו. הגימיק העיקרי: עיצוב רענן וספורטיבי ומרחב פנים נדיב יחסית לממדים החיצוניים.
כבסיס לקרוסאובר הקומפקטי משמשת פלטפורמה מעובדת של יונדאי i30 וממנה יושאלו גם המנועים ותיבות ההילוכים – לפחות בשלב ראשון. גם כאן מוצעת הנעה קדמית כסטנדרט והנעה כפולה תתקבל בתמורה לתוספת תשלום. כמו בכל דגמי יונדאי העתידיים כך תוצענה גם ב-ix25 ו-ix45 מערכות 'עצור וסע' כסטנדרט.

בינתיים נוכל לגלות לכם עוד שבקנה צמד מובילי נוסעים חדש – מיניוואנים שיחליפו את המטריקס והטראג'ט. כרגע עוד הרבה מידע למעט השמות הצפויים – ix30 כמחליף המטריקס, ושיהיה קצת גדול ממנו, ו-ix40 שיחליף את הטראג'ט שייצורו הופסק ב-2008. שני הדגמים החדשים צפויים אף הם לקבל הנעה קדמית כסטנדרט עם אופציה להנעה כפולה קבועה. אגב, משמעות ה-X בדגמי יונדאי לא מתייחסת להנעה כפולה, כמו אצל ב.מ.וו למשל, אלא לתצורת מרכב גבוהה ומרווחת. מן הסתם נראה את כל החידושים של יונדאי גם במדי האחות הצעירה קיה, שגרסאותיה לחדשות השונות תוצגנה במקביל או זמן קצר לאחר השקת דגמי יונדאי החדשים.