גיל אגמוןבעקבות הפרסומים בתקשורת דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, מאשרת כי היא מנהלת מו"מ עם בעלי קמור רכב לרכישת החברה. על פי הודעת דלק מוטורס לבורסה, מדובר ברכישה של כל מניות קמור מוטורס לפי שווי של כ-245 מיליון שקל – מחיר הגבוה ב-55% משווי השוק של קמור מוטורס בבורסה. מנגד, "קמור מוטורס" דיווחה לבורסה כי עקבות העסקה היא צפוייה להרוויח 105 מיליון שקל לפני מסים והוצאות עסקה. חברת "קמור" שבידי איש העסקים דני ברנר, מחזיקה ב-64.21% ממניות קמור מוטורס, כאשר חלק ארי נוסף (19.49%) נמצא בידי רוני ויואל וייס.

שתי החברות מפרטות כי ביצוע העסקה, אם וככל שתבוצע, יהיה כפוף בין היתר, להשלמת הצעת רכש מלאה למניות קמור מוטורס, לפיה תרכוש החברה את כל יתרת ההחזקות בקמור מוטורס, בהתאם לאותו שווי חברה, אישורי ספקים, אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ועוד.

זה המקום לציין כי לפני פחות משנה רכש גיל אגמון את השליטה בדלק מוטורס מידיי קבוצת דלק של יצחק תשובה. אז רכש אגמון 22% ממניות דלק רכב תמורת מיליארד שקל וסה"כ הוא מחזיק ב-38% ממניות דלק רכב.

זיכיון ליבוא רכב סיני
למרות עוצמתה של דלק מוטורס בשוק המקומי מצבה השנה טוב פחות ממצבה בעבר. על פי נתוני דו"ח המסירות, שפורסם בשבוע שעבר, מכירותיה של דלק רכב במחצית הראשונה של 2011 ירדו בכ-16% (13,416 כלי רכב) וזאת כאשר באותה התקופה שוק הרכב צמח בכ-18% (122,826 כלי רכב). נתונים אלה, בין היתר גרמו למניית דלק רכב לאבד מתחילת השנה קרוב ל-20%, כך שלפחות "על הנייר" אגמון מופסד בכ-130 מיליון שקל מהשלמת עסקת הרכש האחרונה שלו (22%).

המניעים לרכישה טרם הובהרו, אך לא בטוח כי פעילות "קמור רכב", יבוא דגמי ב.מ.וו ומיני, היא הסיבה העיקרית, אלא זיכיון השיווק של חברת צ'רי הסינית. מזה מספר שנים שקמור מוטורס מחזיקה בזיכיון השיווק של צ'רי בישראל (בשותפות עם חברת "האחים כדורי"), כשבנוסף בידיה גם זיכיון שיווק של דגמי צ'רי במספר מדיניות בלקניות. היות וצ'רי היא יצואנית הרכב הגדולה ביותר בסין ובעלת מגוון רחב של דגמים מכל הקטגוריות, מדובר במותג אטרקטיבי למדי. יצוא דגמי צ'רי לאירופה, וכתוצאה מכך גם אלינו, צפוי להתחיל במחצית השנייה של 2012.

אנחנו כבר בחנו:
צ'רי קרוס איסטר – התשובה הסינית למיניוואנים הקומפקטיים מאירופה ויפן
צ'רי A3 – המכונית שתוביל את המתקפה של צ'רי הסינית על ישראל