ב.מ.וו רוצה להוביל את מכירות היוקרה בישראל"אנחנו רוצים לצמצם את הפער מהמתחרים השנה, ולתפוס את ההובלה על שוק היוקרה בישראל בטווח הבינוני". כך אומר אלן האריס, האחראי האזורי של ב.מ.וו העולמית שהגיע לישראל לכבוד השקת סדרה 6 החדשה. ולהאריס ברורים שלבי ההתרחשות בדרך לצמרת: הם עוברים כמובן דרך ב.מ.וו סדרה 1 החדשה שתגיע בקרוב, וסדרה 3 חדשה שתיחשף בפרנקפורט בספטמבר ותושק בארץ ב-2012. "נגדיל את מבחר הדגמים שלנו בישראל ונצעיר אותו, תוך שנה הוא יהיה הצעיר מבין כל המתחרים. אנחנו מתכוננים לקדם יחד עם היבואנית את התדמית והנוכחות. כמובן שלמחיר יהיה חלק חשוב בכך, אבל לא הכל נמצא שם. גם חווית הלקוח – הן במכירה והן בשירות – תשפיע רבות".

במותגי היוקרה מדברים על חווית הלקוח. אתה מוכן להסביר לנו מה זה אומר?
"כיוון שהייתי האחראי על השירות בארצות הברית, יש לי הרבה ניסיון בנושא. תמיד אמרתי לעובדים שלי שאנחנו צריכים להתייחס ללקוח בצורה אנושית כאדם, ולא כמכונית. 'קודם כל אנחנו מתקנים את הלקוח ולא את המכונית' הייתה הסיסמה שלנו. אם תיתן לכל לקוח את היחס האישי שמתאים לו, תבנה חברות ונאמנות וזה מה שחשוב. מה זה אומר? למשל כשיש לך תאונה, ואתה מגיע לבית חולים, שואלים אותך האם המשפחה יודעת. אם אתה רוצה לטלפן למישהו, לא מכניסים אותך מיד לטיפול. גם כשמכונית מגיעה עם תקלה למוסך, צריך קודם כל להפנות את תשומת הלב ללקוח. להבין אם הוא צריך להגיע למקום מסוים ולעזור לו. כשיש תקלה צריך לחשוב על הלקוח ולא על המכונית. זו עבודה קשה אבל היא מניבה פירות".
ב.מ.וו רוצה להוביל את שוק היוקרה בישראל
צילום: מנהל
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה
מי המתחרה הראשי שלכם בשוק המקומי?
"זה ברור. אודי ומרצדס".

היו ימים שטענתם שאודי אינה מתחרה בב.מ.וו. מה השתנה?
"פעם לא ממש החשבנו אותם, אבל היום זה בלתי אפשרי. הם מאוד חזקים, יש להם מוצרים טובים ואסטרטגיה ברורה. היום אנחנו חייבים לספור אותם".

ומה קורה עם מיני, האם התנופה המדוברת תגיע גם לשם?
"אנחנו בודקים כל מיני אפשרויות לשפר את המכירות. הדגם הרגיל נמכר בהתאם לציפיות שלנו, אבל בקאנטרימן יש לנו מה לשפר ונעשה זאת. אבל זה לא אומר רק במחיר..."