ב.מ.וו סדרה 6. גרסת דיזל חדשה והנעה כפולה
ב.מ.וו סדרה 5 וב.מ.וו Z4 יפרדו ממנועי שישה צילינדרים אטמוספריים, ויחליפו אותם במנועי טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים. אלו החדשות העיקריות בהודעה שב.מ.וו פרסמה בסוף השבוע, המפרטת את החידושים שדגמיה יעברו בסתיו הקרוב. זאת, בנוסף למנוע טורבו-דיזל חדש והנעה כפולה שיצטרפו להיצע הגרסאות של סדרה 6.

סדרה 5 תזכה למנוע הטורבו החדש, עם ארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר, שהושק קודם לכן ב-X1. מנוע זה מספק 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ ב-520i או 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ ב-528i. הביצועים יעמדו על 8.0 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-226 מרביים בגרסה הבסיסית ו-6.3 שניות ו-250 קמ"ש בגרסה הבכירה. בשני המקרים הסדרה 5 חסכונית יותר מהדגמים שיוחלפו (523i ו-528i), עם תצרוכת דלק של 14.9-15.4 ק"מ לליטר בממוצע ב-520i (תלוי בצמיגים) ו-14.7-15.4 ק"מ לליטר ב-528i.

מנוע השישה צילינדרים עדיין לא יוצא לפנסיה מלאה, ויוצע ב-530i עם הספק גבוה מבעבר – 272 כ"ס לעומת 258. ב.מ.וו לא מפרסמת נתונים טכניים נוספים לגבי שינוי זה. זו תהיה הגרסה האחרונה של מנוע ה-3.0 ליטר הוותיק, כאשר מנוע ה-3.0 ליטר הצעיר יותר משווק רק בשידוך למגדש טורבו.

סדרה 5 תזכה גם למנועי טורבו-דיזל מעודכנים, החשובים מאוד להצלחתה בשוק האירופי. אלו יכללו את ה-525d עם ארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר, שיספק מעתה 218 כ"ס (לעומת 204 כ"ס בעבר) ויצרוך 20% פחות דלק, עם תצרוכת ממוצעת של 20-20.8 ק"מ לליטר בהתאם לצמיגים. זאת למרות שהביצועים שופרו (7.0 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לעומת 7.2). דגם ה-530d יזכה למנוע 3.0 ליטר משודרג עם 258 כ"ס לעומת 245 בעבר, ותצרוכת דלק ששופרה ב-13% ל-18.2-18.9 ק"מ לליטר. גם כאן הביצועים שופרו, עם 6.0 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לעומת 6.3 בעבר.
ב.מ.וו מרעננת את מבחר המנועים
צילום: מנהל
ב.מ.וו סדרה 6 קבריולה. גם עם מנוע טורבו-דיזל
גרסת ה-520d הקיימת, עם מנוע 2.0 ליטר שמפיק 184 כ"ס ו-38.7 קג"מ, תוצע גם במהדורת אפישנט-דיינמיקס (EfficientDynamics), שתעשה שימוש במערכת עצור-סע, בלימה רגנרטיבית, חישוקי גלגלים אווירודינמיים ויחס העברה סופי ארוך יותר בתיבת ההילוכים הידנית, כדי להציע תצרוכת דלק מרשימה של 22.2 ק"מ לליטר בממוצע, 10% פחות מ-520d רגילה.

גרסת ה-535d הבכירה שודרגה אף היא, ומנוע הטווין-טורבו (3.0 ליטר) שלה יציע 313 כ"ס, 13 יותר מבעבר. זה מאפשר נתון מיאוץ קלאסי של 5.5 שניות (לעומת 5.7), ותצרוכת דלק ממוצעת של בין 17.8 ל-18.5 ק"מ לליטר בהתאם לצמיגים.

מנוע זה, שמפיק 64.2 קג"מ, יותקן לראשונה גם בסדרה 6 החדשה, ויציע בה ביצועים דומים לסדרה 5: מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש ומיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות (5.6 בקבריולה). גרסה זו תזכה לכינוי 640d. בנוסף, סדרה 6 החדשה תוצע עם מערכת הנעה כפולה, אותה ב.מ.וו תשדך רק לגרסת הבנזין הבכירה (650i, מנוע 4.4 ליטר מוגדש עם 407 כ"ס).

ואחרונה חביבה, ה-Z4, תקבל אף היא שני מנועים חדשים בסתיו הקרוב: גם כאן מדובר בשתי גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטר החדש, עם 184 או 245 כ"ס. הן יחליפו את מנועי השישה צילינדרים של ה-23i (בנפח 2.5 ליטר) וה-28i (בנפח 3.0 ליטר), מה שיהפוך ה-Z4 לבעלת היצע מנועי טורבו בלבד.