Th!nk מבית Think Global. שוב פושטת רגל
יצרנית הרכב הנורווגית ת'ינק גלובל (Think Global), המוכרת בזכות הרכב החשמלי Th!nk שהיא מייצרת במשך כמעט 20 שנה, הודיעה על פשיטת רגל. בית המשפט באוסלו מינה נאמן שיינהל את נכסיה, שבין היתר יידרש לסייע להשבת כספים שהיצרנית חייבת לספקיה.
Th!nk היא מכונית עירונית קטנה עם שני מושבים והנעה חשמלית. היא מבטיחה טווח נסיעה של עד 160 ק"מ, ואינה מצוידת במנוע בנזין או דיזל. למרות העניין התקשורתי הרב יחסית שנסוב סביב היצרנית מאז הקמתה ועד היום, ולמרות השקת כלי רכב חשמליים נוספים ותמיכה מצד פורד, ת'ינק גלובל לא הצליחה להתרומם ובשנה שעברה מכרה מעט יותר מ-1,000 יחידות בלבד. השנה היא הייתה אמורה להתחיל בשיווק של דגם נוסף, גרסת ארבעה מושבים ל-Th!nk הקטנה, אך לא ברור אם זה יקרה בעקבות פשיטת הרגל.
דובר של ת'ינק גלובל אמר בעקבות קריסת היצרנית ל'אוטומוטיב ניוז' כי למרות שמשקיעים הביעו עניין במתן סיוע, החברה לא הצליחה לגייס די כסף בזמן, ולאחר כשלון ניסיונות התייעלות נאלצה לבחור בהליך פשיטת רגל. הליך זה מציב בסכנה גם את פס הייצור החדש יחסית באמריקה, השקעה שאמורה הייתה לאפשר לת'ינק לקבל דריסת רגל משמעותית יותר בארה"ב. יצרנית הרכב הנורווגית הוחזקה בשנים 2003-1999 על-ידי קונצרן פורד, אך למרות השקעה לא מבוטלת גם זה לא הצליח להוביל אותה להצלחה. מאז עזיבת האמריקנים ת'ינק מתנדנדת בין פשיטות רגל, כשזו הפעם הרביעית בה היא נאלצת לבקש את סעד בית המשפט בתקווה לחזור לפעילות.