זה לא מאזדה 5 - זה ניסאן לאפסטה האייוויי סטאר
מאזדה 5, המיניוואן הקומפקטי המשווק בהצלחה רבה בישראל, יוצע ביפן גם תחת השם ניסאן. במסגרת שיתוף פעולה בין היצרניות, מאזדה תספק 1,200 יחידות בחודש של ה-5 לידי ניסאן, שתשווק אותו עם שינויי עיצוב קלים תחת שמה. לגרסת ניסאן קוראים לאפסטה האייוויי סטאר (Lafesta Highway Star), והיא תמוצב כגרסה החדשה והמהודרת של משפחת הלאפסטה, מיניוואן קומפקטי שמוצע ביפן על-ידי ניסאן מאז שנת 2004.
מאזדה 5 לא עבר שינויים דרמטיים בדרך לרשת סוכני המכירות של ניסאן. למעשה, למעט חרטום מעודכן שאמור להתאים לשפת העיצוב של יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן, קווי מתאר פשוטים יותר בצד וכמובן סמלי ניסאן, העיצוב כמעט לא השתנה. וכך ניתן למצוא את אותן יחידות התאורה מאחור ואת דלתות ההזזה הייחודיות בקטגוריה שאופייניות ל-5.
גם בתא הנוסעים רב הדומה על השונה, עם מבנה שבעה מושבים זהה וקונסולה קדמית כמעט ללא שינויים. מתחת לעור ההבדלים מתמעטים שוב, כשהלאפסטה יצויד במנועי מאזדה בנפח 2.0 ליטר עם או בלי הזרקה ישירה. הגרסה בלי תוצע עם תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, בעוד שגרסת ההזרקה הישירה תצויד בתיבת חמישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית כמו אצלנו.
ניסאן לאפסטה האייוויי סטאר ישווק ביפן לצד הגרסה הוותיקה. כמוה, הוא לא צפוי להגיע לשוק הישראלי.