הפתרון לחילוקי הדעות עם אמריקה?
האם צי הרכב הממשלתי בישראל, שמונה כ-50,000 כלי רכב, יוחלף במכוניות אמריקניות? כך עולה מהצעה המתגבשת על-ידי המכון למדיניות העם היהודי, אותה חושף ה"דטרויט פרי פרס". לפי הדיווח, הגוף בעל ההשפעה הרבה צפוי להגיש מסמך לממשלה, בו הוא מציע לרכוש כלי רכב אמריקניים כאמצעי לחימום היחסים בין הממשל הישראלי למקבילו האמריקני, שמחזיק עדיין בנתח משמעותי מג'נרל מוטורס.
"זהו מסוג המסרים שאתה מעביר לציבור האמריקני, ולממשל, שאנחנו איתכם", מסביר נשיא המכון למדיניות העם היהודי, אבינועם בר יוסף, את ההחלטה להמליץ על רכישת רכב אמריקני. כיום מורכב מרבית צי הרכב הממשלתי מתמהיל דומה לזה של שוק הרכב הפרטי, קרי בעיקר מכוניות יפניות וקוריאניות. לציי הרכב הממשלתיים ריכוז גבוה גם של מכוניות גרמניות וצ'כיות, המשמשות בעיקר את שרי הממשלה ואת משטרת ישראל.
לפי הדיווח, את ההמלצה יעביר המכון לידי הממשלה בראשית חודש הבא. מטרתה לחמם את היחסים בין המדינות, שהתקררו בתקופה האחרונה בעיקר על רקע המחלוקת המדינית בסוגיה הפלסטינית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה. נתניהו ישא היום (ג') נאום בקונגרס האמריקני, בו הוא אמור לפרוס את משנתו המדינית, וינסה להוביל לכך שעמדת ממשלת ישראל בראשותו תאומץ על-ידי הממשל האמריקני, ניסיון שלא צלח עד עתה.