אסטון מרטין בעיצוב זגאטו
אסטון מרטין וסדנת העיצוב האיטלקית זגאטו (Zagato) חברו להצגת מכונית חדשה, שמכונה V12 זגאטו. המכונית, שמוגדרת בינתיים כדגם תצוגה אך תגיע לייצור ללא שינויים, נחשפה באירוע המכוניות הקלאסיות היוקרתי וילה ד'אסטה קונקורסו ד'אלגנצה בצפון איטליה.
ה-V12 זגאטו מבוססת כפי שהערכנו על הוונטאז', ומצוידת במנוע ה-V12 בנפח 6.0 ליטר שמוצע בה מאז שנת 2009. למנוע זה 517 כ"ס ו-58 קג"מ, והוא משודך לתיבת שישה הילוכים רובוטית (לעומת ידנית ב-V12 ונטאז' רגילה). אסטון מרטין לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך הם צפויים להיות דומים לאלה של הגרסה הרגילה, שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות ולמהירות מרבית של 305 קמ"ש.
זיווג משמיים: אסטון מרטין וזגאטו יוצרות אומנות
צילום: מנהל
ה-V12 זגאטו תוכננה בראש ובראשונה כמקדמת תדמית על מסלול המירוצים, ולצורך כך תערוך הופעת בכורה במירוץ שייערך ב-28 במאי במסלול הנורבורגרינג האגדי. חודש מאוחר מדי, היא כבר תשתתף באירוע ה-24 שעות שייערך באותו מסלול. לאחר הופעת הבכורה על המסלול, ה-V12 זגאטו תיכנס לייצור במהדורה מוגבלת, מה שיהפוך אותה בעתיד לרכב מבוקש בקרב אספנים – ממש כמו דגמי זגאטו אחרים על בסיס אסטון מרטין. האחרון שבהם היה ה-DB7 זגאטו, שהתבסס על ה-DB7 (חלוצת העיצוב המודרני של אסטון מרטין משנות ה-90).